* Законодавці схвалили в першому читанні антикорупційний пакет законів, затверджений учора остаточно — про бажання і можливості.

* У Києві презентували модернізовані вагони з Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ) — про поїзд на умі.
* На Черкащині узялися видобувати буре вугілля — про мотивацію.
Великий почин
Схвалений в першому читанні пакет антикорупційних законів, остаточне затвердження якого відбулося 14 жовтня, це — головна подія тижня. Мені можуть заперечити в науково-експертному управлінні Верховної Ради, бо законопроекти ще не мали фінансово-економічної аргументації. Напевно, що проти будуть опоненти уряду, бо таки є ризики, що реалізація задуманого може стати інструментом зведення політичних рахунків або приводом для безпідставних кадрових скорочень. Однак життя цим тижнем не закінчується, тоді як результат був важливіший за сам законодавчий процес. Дієвої боротьби з корупцією вимагають і міжнародні інвестори, і, власне, українці.
А що може бути дієвіше за створення Національного антикорупційного бюро, відкриття реєстрів власності і речових прав, за моніторинг доходів і видатків чиновників усіх рангів та їхніх родин тощо!? Це вже не балачки, а серйозні наміри, які збігаються з практикою протидії корупції на європейському континенті.
Зауважу лишень, що тяжіння до радикального покращення законопроектів дає іноді зворотний ефект, чого, зрештою, не відбулося. 
Підсумую: на мій погляд, успіх дієвої боротьби з корупцією залежатиме щонайменше від двох чинників: від того, якою мірою ці законодавчі новації підтримають на регіональному рівні; по-друге, від того, якими темпами просуватиметься судова реформа, на чому, власне, наголошують і експерти. Бажання побороти корупцію є, просто дотепер воно, як казав один кіногерой, не збігалося з можливостями. На мій погляд, антикорупційний законодавчий пакет надає ці можливості, якими гріх не скористатися.
Не старіють у метро ветерани
Хто краще за президента Крюківського вагонобудівного заводу Володимира Приходька знає, як важливо, аби бажання збігалося з можливостями. Він мав нестримне бажання виготовляти швидкісні потяги до Євро-2012, але не дали ті, хто лобіював південнокорейські «Хюндаї». Опісля він таки поставить на рейки чудовий швидкісний потяг «Тарпан», але з обігу пасажирських швидкісних перевезень випадуть Крим, Луганська і Донецька області, чи не найкращі лінії сполучення вже будуть зайняті «Хюндаями».
Я згадав про це, бо звітного тижня презентували модернізовані на КВБЗ вагони для столичної підземки.
Проїхав: від старого вагона залишився лише кузов. Рухалися, утім, м’яко, наче колію підмінили. Відчувався вплив асинхронного тяглового приводу та електродвигуна японського виробництва. Вони заощаджують електроенергію, якщо порівнювати з 5-вагонним електропоїздом, до 40 відсотків. Отже, якщо КВБЗ вже цього місяця закриє контракт на 95 вагонів, то київська підземка щодоби матиме економію електроенергії на 14 відсотків. Але не менш важливо інше: старі вагони, які бігали підземкою 40 років, не списали, а запустили в експлуатацію з гарантією ще на 20 років. І при цьому без капітальних витрат — коштом «зелених інвестицій», виручених від продажу квот парникових викидів в атмосферу.
Дуже хочеться, щоб бажання Володимира Приходька збігалися з можливостями, бо в нього вже визріли плани постачати у столичну підземку не тільки вагони, а й новий поїзд. Той, що вже успішно пройшов випробування і готовий до серійного виробництва. Тим паче, що ті само японці не проти виділити на це діло мільярд євро.
Ніщо так не мобілізує, як дефіцит
І про не менш приємне. Поблизу села Лисича Балка Катеринопільського району на Черкащині почали видобувати буре вугілля відкритим способом. В облдержадміністрації повідомили, що вже видали перші сто тисяч тонн. 
До реанімації старих копалень у регіонах вдаються не вперше. На Харківщині, зокрема, впроваджують проекти з регазифікації та синтезу бурого вугілля за сприяння міжнародних інвесторів. Для того потрібно якісне вугілля, сучасні технології і бажання.
Що вугілля Мокрокалігірського родовища на Черкащині якісне, то це підтверджують в «Енергетичній інвестиційній компанії», яка і взялася за видобуток: зольність — 12 відсотків. Що віднайдуть сучасні технології, то можна не сумніватися: коли верхній шар можна використати для виробництва паливних брикетів, то кускове вугілля з більших глибин придатне для застосування на ТЕЦ. А що бажання є — то це підтвердили в облдержадміністрації, де вже домовилися з розробниками копальні, що ціна для області становитиме не більше 800 гривень за тонну.
Підсумую: реанімація старих копалень бурого вугілля, так само як і розробка нових газоконденсатних родовищ на Харківщині, Полтавщині, Сумщині і в східних регіонах країни, зумовлена об’єктивною потребою покрити дефіцит енергоресурсів і потужностей напередодні опалювального сезону. Мотивація забезпечити стабільну роботу ТЕС у період підвищеного навантаження через відсутність російського газу та бойові дії на сході консолідує не тільки енергетичний сектор, а й органи самоврядування усіх регіонів.