Бути екологічно свідомим стало вигідно. Пристати до ідеї «зеленого офісу» — вигідно двічі: це дає змогу компанії зекономити істотні кошти і водночас створити репутацію соціально відповідального гравця на ринку.
До речі, що більша компанія, то привабливішою видається перспектива розпочати гру за правилами «зеленого офісу». Вважається, що ця ідея прийшла до нас із-за кордону. І ініціаторами її в середині 70-х стали хіпі. А ми запозичили «зелену практику» лише кілька років тому. Насправді ще не всі забули таблички на дверях кабінетів «Уходя, гасите свет» або « Экономика должна быть экономной». А також годинні розмови на зборах трудового колективу про марнотратство соціалістичної електрики, води, бензину тощо. Нас закликали утеплювати на зиму оселі, щоб зекономити на опаленні, і вчасно ремонтувати крани, щоб не марнувати воду. Але тоді пропонувалося економити добро народне, а отже, нічиє. А нині концепція змінилася: економить компанія, а вигода — для довкілля, а отже — всенародна.
То що таке «зелений офіс»? Це коли управління організацією базується на таких головних принципах: зменшення використання води, енергії, паперу, транспорту тощо; повторне використання ресурсів і, врешті, переробка. Нині ці три принципи можуть бути складовою антикризової програми. Вітчизняні компанії, що вже «позеленіли», звітують про істотну економію коштів. Наприклад, тільки на опаленні (а це найбільш витратна стаття комунальних платежів) можна заощадити від 20 до 50 відсотків. Варіантів безліч: замінити вікна на герметичні металопластикові. Поставити терморегулятори на батареї. Прикручувати опалення в офісі на нічний час та вихідні дні, коли там немає співробітників...
Завдяки енергозберігаючим лампам можна зменшити використання електроенергії на 75 відсотків. Заощаджувати можна вже на етапі закуповування нової техніки, віддаючи перевагу економним моделям. Власне, зберегти кошти можна навіть без закупівель нового обладнання. Достатньо просто переконати своїх співробітників не тримати офісну техніку в режимі «очікування», а по закінченню робочого дня вимикати її з мережі.
Окремі компанії майже повністю відмовилися від роздрукування робочих документів. З’ясувалося, що за рахунок цього протягом року можна зекономити від кількох кілограмів паперу до кількох тонн. Все залежить від масштабів компанії. У разі, якщо неможливо не роздрукувати документ чи інформацію, ідеологи «зеленого офісу» радять використовувати папір з обох боків.
І, нарешті, третій пункт: правильна утилізація паперових ресурсів та офісної техніки. Куди дівати списану техніку і макулатуру? Палити, викидати на смітник? Замовляти машину для вивезення сміття? «Програма зменшення відходів: Клуб А4», яка втілюється в партнерстві з кампанією «Go Green», ініційованою ООН в Україні в рамках Глобального договору, пропонує такий варіант. Організаціям, які захочуть стати учасниками програми, безплатно роздадуть контейнери для паперових відходів, які пізніше безплатно вивозитимуть. Вимога одна — паперові відходи мають бути сухі та чисті.
Це все — стосовно комерційної вигоди. А тепер щодо вигоди нематеріальної: тонна макулатури економить 4 МВт електроенергії, 29 тис. літрів води і запобігає викиду в атмосферу 30 кг СО2. 7 тонн макулатури дають змогу зберегти 120 дерев.