Згідно з рішенням уряду на україно-російському кордоні (звісно, після припинення усіх бойових дій) виросте нове «диво світу», яке вже охрестили «Великою українською стіною». Кабінет Міністрів презентував проект облаштування україно-російського державного кордону «Стіна».

Метою такого грандіозного проекту є унеможливлення перетину державного кордону України з боку Російської Федерації, що сприятиме й безпеці східних кордонів Європейського Союзу і Європи загалом.

Проект — дуже вартісний, тож український уряд розраховує на допомогу з боку ЄС. Перші кошти сподіваються отримати під час запланованої на жовтень міжнародної донорської конференції, а після затвердження проекту Україна має намір звертатися з клопотанням до міжнародних фінансових інституцій про отримання фінансової та технічної допомоги на його реалізацію. На початкову стадію проекту, запевняють в уряді, кошти є. При цьому для будівництва та обладнання «Стіни» на україно-російському кордоні хочуть використовувати виключно товари вітчизняних виробників.

Проект «Стіна» на засіданні уряду минулої п’ятниці презентував перший заступник голови Державної прикордонної служби України Павло Шишолін. За його словами, інженерно-технічне облаштування кордону передбачається здійснити в два етапи. Протяжність кордону між Україною та Росією становить 2 тисячі 295 кілометрів, і він на сьогодні не демаркований. Найуразливіша ділянка кордону — у межах Донецької та Луганської областей. На першому етапі передбачається провести облаштування ділянок, які перебувають поза зоною конфлікту і активних бойових дій, і де вже зараз можна розпочати роботи. Це — ділянки кордону в Чернігівській, Сумській та Харківській областях, а також у деяких північних районах Луганської області, де немає боїв. Потім передбачається проводити укріплювальні роботи на сухопутній ділянці адміністративного кордону з АР Крим, а також на морській ділянці — передусім навпроти Маріуполя, Бердянська і Генічеська.

Що ж представлятиме за задумом уряду прикордонна «Стіна»? На суші — суцільні рови завширшки не менш як чотири метри і глибиною два метри, плюс — контрольно-слідові смуги, земляні та бетонні рови, рокадні дороги, різноманітні системи оптико-електронного спостереження, вежі, електронно-сигналізаційні комплекси та фортифікаційні споруди, які перешкоджатимуть руху авто з території Російської Федерації. На морській ділянці планують обладнати систему оптико-електронного спостереження, а також фортифікаційні споруди задля недопущення висадки на територію України з моря.

На адміністративному кордоні з АР Крим передбачається спорудити контрольно-слідові смуги, рокадні дороги, системи оптико-електронного спостереження, а також дворівневу систему валів — бетонні та земляні.

«Ці роботи повинні стати загальнонародною справою українського народу із захисту інтересів своєї держави на державному кордоні», — зазначив Павло Шишолін.

Після завершення бойових дій на другому етапі планується облаштування державного кордону на ділянці майже 400 кілометрів. Адже наразі гарантувати безпеку будівельникам ще ніхто не може. Окрім того, на кордоні мають бути облаштовані автомобільні пункти пропуску, адже нинішня інфраструктура — 10 міжнародних автомобільних пунктів пропуску на Донеччині та Луганщині — повністю знищена.

До планово-проектних робіт та їх виконання буде залучено фахівців Мінінфраструктури, Мінрегіону та Міноборони. Для реалізації проекту створять додаткові робочі місця.

 

Дослівно

Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк:

 

— Для встановлення миру необхідні три базові пункти. Перше — зупинка вогню. Друге — виведення російської армії, російських бандитів і терористів. Третє — це відновлення кордону.