На миколаївському суднобудівному заводі «Вадан Ярдс Океан» за великого скупчення народу відбулася радісна подія: в урочистій обстановці спущено на воду чергові чотири суховантажні двотрюмні судна змішаного типу (ріка—море), замовником яких є національний інвестор ТОВ СП «НІБУЛОН».
Будівництво суден — частина унікальної інвестиційної програми компанії з відродження Дніпра, відновлення річкового судноплавства, транспортування зерна та інших вантажів водним шляхом, що значно скоротить видатки українських аграріїв. У найкоротший термін «НІБУЛОН» запланував побудувати 24 несамохідні судна дедвейтом 108 тисяч тонн, 14 морських і річкових буксирів, спорудити вісім елеваторів і річкових терміналів. У період фінансово-економічної кризи така активність особливо вражає.
На спуск нібулонівських суден очікувався приїзд Віктора Ющенка. Але в останній момент у Президента України з поїздкою не склалося, і в Миколаїв з подарунками — чотирма мультимедійними комплексами для миколаївських середніх шкіл № 1, 57, 24, 51, з поздоровленнями, листами подяки і нагородами від Президента прибула гідна заміна — перший заступник глави секретаріату Президента України, представник Президента в Кабміні Олександр Шлапак, і помічник керівника секретаріату Президента України, наш земляк Олександр Садиков.
В урочистому мітингу взяли участь і привітали трудові колективи голова Миколаївської облдержадміністрації Олексій Гаркуша, міський голова Володимир Чайка, Герой України, генеральний директор компанії «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський, Герой України, генеральний директор ВАТ «Вадан Ярдс Океан» Микола Романчук.
За всю історію суднобудівного заводу з його доку одночасно не виводилося чотири несамохідні судна, тому відчувалося: Микола Романчук хвилювався. Переймався і Олексій Вадатурський: спуск на воду кожної нової баржі — це як народження дитини.
— Із завершенням контракту з будівництва барж, — повідомив Олексій Вадатурський, — спільне співробітництво із суднобудівним заводом «Вадан Ярдс Океан» не закінчиться. Тут ми будуватимемо й інші судна для «НІБУЛОНА»...
Цю приємну новину корабели зустріли оплесками: виходить, у них буде робота. І не тільки в них: для будівництва 24 суден знадобиться спеціальна суднобудівна сталь, отже, роботу одержать і вітчизняні металурги.
Спуск на воду кожного нового судна — хвилююча подія. Олександра Шлапака, за його словами, теж переповнювало почуття гордості — і за корабелів, котрі вміють трудитися, і за нібулонівців, які відроджують вітчизняне судноплавство. Столичний гість підкреслив: обсяги вантажоперевезень по Дніпру істотно знизилися, у той час як видатки зернотрейдерів, пов’язані з логістикою, зросли. Відродження судноплавства дасть змогу значно заощадити на транспортних видатках, у зв’язку із чим, на думку київського чиновника, перспективну ініціативу «НІБУЛОНА» обов’язково підхоплять й інші підприємства.
— Вадатурський — унікум. Я знімаю перед ним капелюха, тому що вкладати сьогодні 150 мільйонів доларів у розвиток вітчизняної інфраструктури — це геніально, це — фантастика...
На знімках за традицією в кожного «немовляти» плавальних засобів повинна бути мати. Робітниці «НІБУЛОНА», хрещені «мами» барж — Людмила Мехеда, Лариса Бурик, Людмила Назарова, Світлана Шуліка (зліва направо); у добру путь! Олексій Гаркуша, Микола Романчук, Олександр Шлапак, Олексій Вадатурський, Олександр Садиков, Володимир Чайка (зліва направо).
Фото Кирила АХТИМОВИЧА.