Схоже, на правоохоронців чекають великі зміни. Днями в Києві пройшов перший етап тестування кандидатів для роботи в дорожній поліції. Лише за один день комісія відібрала понад 100 осіб. Як подавали заявки претенденти на службу у новому підрозділі силового відомства, мав змогу побачити кореспондент «Голосу України».

11-та година ранку вівторка засвідчила: коридори Будинку вчителя заповненні бажаючими охороняти правопорядок в столиці. Серед охочих багато і представників прекрасної статі. 25-річна киянка Олександра закінчила Академію внутрішніх справ у минулому році. Розповідає, що все життя мріяла стати правоохоронцем. Щоправда, працювати в патрульній службі навіть і не думала.

«Прийшла на тести разом із чоловіком. Спочатку він був проти. Казав, що ця робота не для жінок, оскільки дуже небезпечна. Однак для себе вже вирішила: піду на службу в дорожню поліцію. Постійно займаюся в тренажерному та спортивному залі. Думаю, все буде добре», — зазначає Олександра.

30 річний киянин Андрій Воловик — інструктор з кікбоксингу. Він теж не проти працювати в новій службі. «Впевнений, мої навички дуже стануть у нагоді при затриманні злочинців. Ще з дитинства мріяв бути міліціонером. Утім, не склалося. Стосовно тестів, вони нескладні. Перевіряли логіку, аналітичне мислення. Всього було 60 питань», — зазначив він.

За тиждень, поки працює конкурсна комісія, служити виявили бажання понад 25 000 кандидатів. 

Лише за один день тестування пройшли перші 130 претендентів, стверджує Оксана, яка приймає анкети. Тест дозволяє оцінити загальні здібності людей. Він не вимагає спеціальних знань із правоохоронної тематики. 

Кращі 20 відсотків переходять в наступний тур. У ньому передбачений іспит з фізичної підготовки, медичний огляд, психологічний тест та співбесіду.

До патрульної служби планують набрати понад 2 тисячі співробітників, каже заступник міністра МВС Екатерина Згуладзе. Новий підрозділ почне роботу з червня, а до цього на столичних дорогах, як і раніше, працюватимуть інспектори ДАІ. 

«Патрульні візьмуть на себе всі їх функції, а також стежитимуть за громадським порядком, виїжджатимуть за викликами «102», — зазначила вона.

Зростання кількості ДТП на дорогах Києва, як запевняють у МВС, не станеться. У складі дорожньої поліції працюватимуть і нинішні співробітники ДАІ з досвідом роботи, але у віці до 35 років. Інспектори старшого віку будуть або переведені в інші підрозділи органів внутрішніх справ, або звільнені.

Після Києва патрульну службу створюватимуть в інших великих містах країни. 

Скільки коштуватиме реформа — поки що невідомо. «Працівник ППС отримуватиме 6—8 тисяч гривень. Крім базових затрат, бюджет не братиме на себе витрати на проведення реформи. У нас є країни та організації, які готові допомогти», — зазначили в прес-службі МВС.

Утім, реформу ще не запровадили, а в МВС розгорівся справжній скандал. Днями в соцмережах з’явилося відео, на якому інспектор ДАІ розповідає про корупційні схеми в ДАІ Житомирської області. На ролику вартовий порядку каже одному з активістів ГО «Дорожній контроль» про те, що нібито деяким працівникам необхідно платити своєму керівництву 2 тисячі доларів, аби їх не зачепила реформа.

МВС уже відреагувало на цю заяву. Як повідомили «Голосу України» в силовому відомстві, найближчим часом буде створено комісію, яка перевірить скандальну інформацію. До її складу включать представників Департаменту внутрішньої безпеки, Інспекції з особового складу та Департаменту ДАІ. «На час розслідування Арсен Аваков відсторонив від виконання службових обов’язків керівника управління ДАІ Житомирської області, а також очільників підрозділів ДАІ Житомира», — зазначили в прес-службі відомства.

Фото Олександра Космача (Укрінформ).

Під час першого етапу тестування кандидатів для роботи у столичному підрозділі патрульної служби.