Відповідає президент Української асоціації споживачів Олег САМЧИШИН:
— Згідно з п. 11 Правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабміну 4 червня 1994 року, під час здійснення торгівлі суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити наявність правильно оформлених цінників товарів, що надійшли для продажу. При цьому згідно зі ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Якщо ціна на ціннику вказана одна, а вам пропонують розплатитися за іншою ціною (як правило, завищеною) — це свідчить про наявність двозначних положень договору із споживачами щодо ціни під час відпуску товару. Згідно з п. 8 ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» двозначні положення договору із споживачами тлумачаться на користь споживачів. Тобто в цьому разі за законом ви маєте повне право сплачувати за товар за ціною, вказаною на ціннику. А якщо продавець не погоджується? Ваші дії такі: по-перше, необхідно зробити відповідний запис у книзі пропозицій та скарг. Оскільки в діях продавця вбачаються порушення законодавства про ціни та ціноутворення та про захист прав споживачів, вам необхідно письмово звернутися до відповідного регіонального сектора або безпосередньо до самої Державної інспекції України з контролю за цінами та у Державну інспекцію України (або її регіональне відділення) у справах захисту споживачів для накладення стягнень на винних осіб. Слід також пам’ятати, що згідно зі ст. 9 Закону України «Про ціни та ціноутворення», ви маєте право оскаржити в суді дії суб’єктів господарювання і вимагати відшкодування завданих вам збитків і моральної шкоди у разі реалізації вам товарів з порушенням вимог законодавства про ціни.
Якщо є сумніви, товар краще перевірити до того, як вам проб’ють його на касі. Це збереже ваші час та нерви.
Фотоетюд Ксенії ЗАМОЖНОЇ.