Стрімке подорожчання імпортної сільськогосподарської техніки, спричинене обвалом курсу гривні, стимулює попит на вітчизняну промпродукцію, необхідну аграріям. Перші ознаки відновлення попиту відчули й на Херсонському машинобудівному заводі. У грудні тут отримали (навіть із частковою передоплатою) замовлення на виготовлення двох зернозбиральних комбайнів для агрофірм з Рівненської та Житомирської областей, на січень мали ще три замовлення з Волині та Львівщини. Але на тому гарні новини закінчуються і починаються погані. Адже різні модифікації херсонських комбайнів протягом останніх місяців зросли в ціні на 15—22 відсотки через подорожчання сировини та її відчутний брак на вітчизняному ринку.

«Деталі комбайнів виготовляємо зі сталі високої міцності, яка раніше надходила з Алчевського та Дніпропетровського металургійних комбінатів. Та через труднощі з постачанням руди та бойові дії на сході України нині вони простоюють. А до Херсона сталь надходить з Липецького металургійного комбінату (Російська Федерація). Та оскільки немає гарантій стабільності поставок з РФ, ведемо перемовини про можливість закупівель сталі в Туреччині, — коментує директор ХМЗ Віктор Слободянюк. — Важче стало закуповувати і чавун для відновленого на підприємстві ливарного цеху».
Нині машинобудівний завод у Херсоні працює на десяту частину своєї потужності. Протягом 2014 року він випустив 27 комбайнів — 22 «Славутичі», 4 сучасніші «Скіфи-230» і один «Скіф-250» останньої моделі. Із відновленням державної лізингової програми, про яке нині багато говорять, випускати тут можна буде і до тисячі комбайнів на рік. Але їхні будівничі налаштовані скептично: кажуть, програм можна наухвалювати будь-яких, та за нинішньої фінансової скрути важко відшукати у бюджеті кошти на їх реалізацію. Тож сподівання трудовий колектив підприємства плекає хіба що на успішні сільськогосподарські підприємства, яким буде «по кишені» заплатити мільйон за новенький український комбайн.
Однак їх дедалі менше: через відсутність замовлень ХМЗ простоював з початку нинішнього року аж до 18 лютого. І перспективи на майбутнє туманні: згадувана вже державна лізингова програма «гальмує», як і аналогічна обласна, розроблена депутатами Херсонської облради. Вони пообіцяли аграріям компенсувати за рахунок коштів місцевого бюджету половину першого внеску за придбаний у лізинг на ХМЗ комбайн будь-якої модифікації (75—150 тисяч гривень). Але такі виплати передбачені за умови наявності в обласній скарбничці вільних коштів. А з ними сутужно, тому компенсацій не гарантують.
Херсонська область.