40  років виповнилося одній з головних цікавинок Миколаєва — мосту через річку Південний Буг, названому в народі Варварівським, оскільки з’єднує центральну частину міста і селище Варварівка. Міст має і стратегічне значення — по ньому транспорт іде зі східних областей України й Росії на Одесу, в Молдову.
Раніш на місці сучасного моста був дерев’яний наплавний, котрий міг пропускати транспорт вагою до п’яти тонн. Їдучи автобусом, пасажири змушені були виходити з нього і переходити міст пішки. Дерев’яний настил швидко зношувався, трощили його і весняні льодоходи. Великовантажний транспорт перетинав Південний Буг в іншому районі. Тому 40 років тому будівництво нового переходу було завданням номер один. Виконали його працівники мостопоїзда №444 (нині дочірнє підприємство «Мостозагін № 73 ВАТ «Мостобуд») під керівництвом лауреата Ленінської премії Лева Карелі.
Шляхопровід розташували у створі так званої Варварівської обмілини. Тому перекрили мостом довжиною в 750 метрів лише найглибшу частину річки. Для пропуску суден діяв поворотний двоконсольний металевий прогін. У будівництві моста брали участь робітники Чорноморського суднобудівного заводу, заводу підйомно-транспортного устаткування, залізобетонних виробів та інших миколаївських підприємств. Результат — унікальний міст, що вважається великим досягненням вітчизняного мостобудування. Ширина його 15,7 метра: проїжджа частина — 10,5 метра і два тротуари по 2,25 метра.
Сьогодні навантаження на міст значно збільшилися. За добу тут проходить близько десяти тисяч транспортних засобів, замість семи тисяч (за проектом). У зв’язку з цим виникла потреба будівництва нового мостового переходу. Його планують звести на обхідній автомагістралі Миколаєва, що дасть змогу вивести з міста потоки транзитного транспорту і зменшити навантаження на існуючий Варварівський міст.
Миколаїв.