12  конфіскованих літаків Ан-2 виставила на продаж у Вінниці місцева філія державного підприємства «Укрспецюст». Жодної «аннушки» так ніхто й не купив...
Звідки у місті над Бугом взялося стільки конфіскованих крилатих машин? «Вони у нас перебувають ще з 1992 року, — пояснив директор місцевого авіаційного заводу Олег Ярославський. — Ми були єдиним підприємством у Союзі, яке спеціалізувалося на ремонті такої авіатехніки. З розпадом імперії колишні замовники ще деякий час продовжували звертатися до нас по допомогу. Зокрема, літаки, про які йдеться, були доставлені на ремонт із Краснодара, Тамбова, деяких інших міст сусідньої держави. Саме тоді на митниці змінилися, як кажуть, правила гри, і розмитнення авіатехніки стало, без перебільшення, золотим. Щоб повернути відремонтовані літаки, замовникам потрібно було викласти суму, яка перевищувала вартість їхнього ремонту».
Пошуки компромісних рішень росіянам так і не дали бажаних результатів. Врешті-решт, замовники махнули рукою на своїх крилатих птахів. При цьому всі документи на згадані 12 «анів» залишилися у їхніх колишніх власників.
З усього проблема перейшла на наші плечі. Тривалий час ніхто не знав, що робити з «аннушками». І ось нарешті, після багатьох узгоджень у столичних відомствах, включаючи ФДМУ, їх виставили на продаж.
Для довідки. Найнижча ціна — 5496,60 гривень — було встановлено експертами на 6 літаків 1971—1985 років випуску. Найдорожче — за 29765,79 грн. — пропонували літак 1989 р. в. Стартова ціна решти п’яти «анів» 1976—1986 р. в. становила 17631,20 грн.
За словами заступника директора Вінницької філії «Укспецюсту» Миколи Купренка, бажаючих придбати пропоновану авіатехніку виявилося небагато — кілька вінничан і один киянин. Однак жоден із пропонованих Ан-2 так і не було продано. Головна причина, на думку співрозмовника, відсутність на неї необхідних документів. На деяких літаках частково демонтовано обладнання. Усі машини потребують ремонту, бо за останні дванадцять років ні разу не піднімалися в небо.
Незважаючи на це, «спецюстівці» планують провести наприкінці липня ц. р. ще одні торги. Хоча переконані: всі конфісковані літаки продати ніколи не вдасться. Тому їхня подальша доля, схоже, — переліт у металобрухт. Але таке рішення доведеться приймати на державному рівні. Бо літаки є власністю держави.
Для порівняння. Вінницький авіазавод продає свій Ан-2 за ціною 25 тисяч доларів. І це без капремонту. Після нього пропонована вартість машини зросте ще на 10 тисяч у. о. Але покупців на них дуже мало. Протягом останніх десяти років заводчанам вдалося продати лише кілька «кукурудзяників», саме так називали раніше у народі літаки Ан-2.
Вінниця.