Ранкове і денне засідання 16 червня
Парламентарії так і не змогли розглянути проект закону про термінові заходи з розподілу прихованих доходів державного бюджету на 2004 рік. Головуючий двічі ставив на голосування питання про внесення до порядку денного, та щоразу фракції більшості не голосували. Нашоукраїнці, заблокувавши трибуну, вимагали негайного розгляду його. Лише після того, як Володимир Литвин пообіцяв повернутися до цього питання наступного дня, парламентарії змогли розпочати роботу у звичному режимі.
Народні обранці розглянули і підтримали в першому читанні три законопроекти, що стосуються оподаткування: про податок на додану вартість, про оподаткування прибутку підприємств та про внесення змін до закону про податок з доходів фізичних осіб (щодо пенсійних вкладів).
Відповідно до першого законопроекту відшкодування податку проводитиметься кожного наступного податкового періоду і тільки в частині, яка дорівнює сумі податку, сплаченій отримувачем товарів у попередньому податковому періоді. Водночас залишок від’ємного значення після бюджетного відшкодування включатимуть до складу податкового кредиту наступного податкового періоду. Його відшкодовуватимуть через 30 календарних днів після подання до Державного казначейства заяви про відшкодування, засвідченої податковим органом. Передбачається також змінити ставку податку на додану вартість з 20 до 15 відсотків. А на перехідний період, з 1 січня 2005 року до 1 січня 2006 року, пропоновано встановити ставку податку на рівні 17 відсотків. Попри схвальну оцінку профільного комітету, дехто з парламентаріїв (Юрій Кармазін, «Наша Україна») висловлював занепокоєння, що пролонгація податку на додану вартість остаточно знищить вітчизняну економіку. Водночас позафракційний Валерій Сушкевич запропонував виносити законопроект на голосування лише з урахуванням нульової ставки податку для інвалідських організацій.
Документ про оподаткування прибутку підприємств спричинив неоднозначні оцінки депутатів. Зокрема, вони зауважували, що впровадження законопроекту лише ускладнить роботу підприємств, бо призведе до розмежування «податкового» та бухгалтерського обліків. А декотрі наголошували, що документ суперечить Конституції та закону про ПДВ.
Схвальну оцінку отримав законопроект, внесений народними депутатами Сергієм Терьохіним та Василем Цушком, про оподаткування доходів фізичних осіб.
Гаряча полеміка розгорілася під час обговорення проекту змін до деяких законів України (про зміну ставок і порядку справляння деяких зборів (обов’язкових), платежів). Ним передбачалося запровадити ліцензування торговельної діяльності щодо таких видів товарів вітчизняного виробництва, як яловичина, свинина, домашня птиця, яйця та риба. Водночас пропонували вдвічі зменшити вартість торгових патентів на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу. Зокрема, вартість патенту на використання грального автомата з грошовим або майновим виграшем пропоновано зменшити з 2 800 грн. до 1 400 грн. тощо.
А в разі надання спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами поза конкурсом надрокористувач сплачує збір за надання дозволу в розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів. Проте, на думку народних обранців, запровадження такого закону призвело б до зменшення надходжень до бюджету майже на 180 млн. грн. А тому парламентарії не тільки не підтримали законопроект у першому читанні (176 «за»), а й не погодилися подавати його на повторне перше читання.
Народні депутати підтримали проект постанови про дотримання законодавства про розвиток науково-технічного потенціалу та інноваційну діяльність в Україні.
Сесія внесла зміни до закону про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої.
На початку ранкового засідання головуючий привітав з днем народження народного депутата Нвєра Мхітаряна.