Ранкове і денне засідання 4 червня
Після оголошення запитів народних депутатів до Президента України, Прем’єр-міністра, керівників міністерств, відомств, правоохоронних органів парламентарії використали півгодини регламентного часу для заяв та пропозицій.
Народні депутати, зокрема, Олександр Турчинов (БЮТ), Віктор Борщевський (КПУ) висловили категоричну незгоду щодо приватизації «Криворіжсталі» і запропонували повернутися до розгляду цього питання на наступних пленарних засіданнях. Народний депутат Михайло Мельничук (СПУ) стурбований ситуацією, яка склалася на селі. Він вважає, що влада залишається глухою до питань, які порушують соціалісти, зокрема, про розбазарювання землі. Влада, переконаний народний депутат, сьогодні більше турбується про вибори, ніж про вирішення нагальних, невідкладних проблем у житті держави. Парламентарій Андрій Шкіль (БЮТ) критикував уряд за те, що той не зумів запобігти обвалу цін на пальне, і має за це нести відповідальність. Катерина Самойлик (КПУ) звернулася до жінок України «з приводу кривавої бійні, влаштованої США в Іраку» і закликала жінок підтримати акцію протесту, призначену на 22 червня — день початку Великої Вітчизняної війни.
Голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформації Микола Томенко привітав журналістів із професійним святом і звернув увагу на те, що нині «готують» громадську думку про припинення прямої трансляції роботи Верховної Ради на наступній сесії, а також хочуть обмежити виступ народних депутатів у місцевих засобах масової інформації.
Після цього на прохання уряду, який звернувся до парламенту з відповідним листом, народні депутати включили до порядку денного з прийняттям рішення три законопроекти: про внесення змін до Закону України «Про реконструкцію та експлуатацію на платній основі автомобільної дороги Київ—Одеса на ділянці від Жашкова до Червонознам’янки»; про залучення кредитних ресурсів для фінансування реконструкції автомобільної дороги Київ—Одеса на дільниці від Жашкова до Червонознам’янки та проект закону про залучення кредитних ресурсів для фінансування проектування та будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через річку Дніпро у Києві.
З доповіддю виступив народний депутат Володимир Демьохін. Передбачається, що в реконструкцію дороги буде вкладено 460 мільйонів євро. Комерційну експлуатацію передбачено з 2006 року. Для легкових автомобілів ціна за 1 км — 7 коп., автобусів — 15 коп., вантажівок — 25 коп., розрахункова окупність — 16 років. За словами Міністра транспорту України Георгія Кірпи, який брав участь в обговоренні, в будівництво цього автобану вже вкладено 1 мільярд 200 мільйонів грн., «яких ніхто не давав». Міністр запевнив, що платна дорога діятиме тільки тоді, коли поряд буде споруджено альтернативну безплатну дорогу.
Законопроект викликав гостру дискусію. Зокрема, народні депутати Іван Заєць («Наша Україна»), Михайло Мельничук (СПУ), Віктор Мироненко (КПУ) виступили із запереченням, що ідею цю треба відстрочити до тих часів, коли всі громадяни України зможуть користуватися платними дорогами, а не тільки ті, хто має гроші. У результаті голосування обидва проекти, що стосуються автомобільної дороги Київ—Одеса, більшістю голосів ухвалено в цілому.
«Київ задихається без мостів», — наголосив у своїй доповіді народний депутат Володимир Демьохін. Будівництво нового моста в районі Видубичі—Дарниця разом із залізничним вокзалом у Дарниці розв’яже багато проблем. Вартість будівельного комплексу становитиме 70 мільйонів доларів. Вокзал стане до ладу наприкінці 2005 року, спорудження моста плановано завершити наприкінці 2006 року. Окупність — протягом 10 років за рахунок залізничних перевезень.
Після тривалої дискусії проект закону прийнято за основу. Голова Верховної Ради України Володимир Литвин сердечно привітав з днем народження народних депутатів Марію Маркус і Валентину Семенюк. Побажав їм доброго здоров’я і благополуччя. Народний депутат Борис Климпуш перейшов з групи «Центр» до групи «Демократичні ініціативи — Народовладдя».