Перший український багатоцільовий буксир криголамного типу «Бакай» спущено на воду на Чорноморському суднобудівному заводі. Його будівництво коштувало замовникові — об’єднанню «Укрморпорт» — 26,9 мільйона гривень. «Бакай» збудовано в рекордно короткі терміни з дотриманням вимог українських і міжнародних стандартів.
«Новачок» має спеціальне оснащення: носову буксирну лебідку з тягловим зусиллям у 10 тонн і кормову автоматичну лебідку — в 20 тонн, що дає змогу працювати не тільки в портах, а й у відкритому морі. Потужність кожного з двох головних двигунів — 1380 кіловат. Крім високої потужності, судно має суперманевреність: за 22 секунди розвертається на 360 градусів. Цей фактор дуже важливий для безпеки роботи буксира з великими суднами. Найголовніша перевага буксира — його корпус виконано за посиленою криговою схемою, а це дає можливість без перешкод працювати за будь-яких кригових умов.
Як повідомив директор об’єднання «Укрморпорт» Андрій Манучаров, уже затверджено програму будівництва 42 буксирів і 120 кранів на найближчі сім років. Сплановано і фінансування програми. Миколаївські корабели сподіваються, що і надалі замовлення «Укрморпорту» розміщуватимуться на місцевих суднобудівних заводах. А поки що буксир, котрий щойно зійшов зі стапелів, вирушає до місця постійної прописки — до Херсонського морського торгового порту, що стане своєрідним подарунком до 225-річчя підприємства.
Миколаїв.