У день народження Олечка отримала в подарунок традиційний конверт.
У ньому — 150 гривень. Давня мрія про флакончик справжніх французьких парфумів, схоже, стала реальністю. До того ж хотілося витримати всі три умови — “справжні”, “французькі” і “парфуми”
Вибір майбутнього аромату Ольга обдумувала ретельно. По-перше, він має відповідати її стилю і характеру. Але з іншої боку — хотілося чогось нерізкого, легкого. І ще одне хвилювало: що краще — запах модний чи класичний. За традицію заступилися спогади дитинства про мамині парфуми. Цей запах і після десятого прання можна було уловити на речах.
Із списку місць, де торгують парфумерією, одразу було викреслено ринки та відділи наливної парфумерії.
Парфуми з кашалота
Перше розчарування чекало на Ольгу на порозі дорогої парфумерної крамниці “Жан”. Навіть тут парфумів у класичному розумінні виявилося лише п’ять видів. Ціна флакона зашкалює за сотню доларів. Одна третина дівочої мрії — купити саме парфуми — наказала довго жити.
Від продавщиці наша покупниця довідалася, що такі парфуми, як років 20 тому, тепер узагалі не випускають. Для їх виготовлення раніше використовували натуральну сировину тваринного походження: секрецію щойно вбитого самця мускусної кабарги або сіру амбру — згусток з кишечника кашалота. Сьогодні застосовують синтетичні духмяні речовини та рослинні складові. Але й тут не все просто. Наприклад, для одержання кілограма ефірної трояндової олії потрібно п’ять (!) тонн квітів.
В іншому магазині  —“Магія” можна було знайти продукцію на будь-який гаманець. Як з’ясувалося, великий попит мають парфуми “на розлив”. За 20 хвилин “накапати” їх попросили три жінки. Всі — постійні покупниці. Одна поскаржилася: і хотілося б купити “фірму”, але дорого. А якість наливних цілком задовольняє. До речі, продавець повідомила, що поставляє цей “парфум” миколаївська фірма. Тут-таки з’ясували й адресу.
Тут трохи пахне... Францією
Бажання написати “убивчий” матеріал про підпільну фабрику парфумів привело прямо за адресою. І... знову розчарування. На непримітній миколаївській вуличці розташувалося цілком легальне підприємство, що, як виявилося, працює на ринку парфумерії уже дев’ять років.
Познайомилася з директором, Вікторією, котра показала виробництво. Тут виробляють 50 жіночих і 20 чоловічих запахів, версій популярних ароматів під власною назвою. І ще 27 видів своїх парфумів. Постійним постачальником парфумерної сировини є французька лабораторія.
— В Україні немає своєї сировинної бази для виробництва парфумів, — розповідає Вікторія. — Здебільшого розробкою і створенням композиції як основи займаються спеціалізовані лабораторії міжнародного рівня. Вони є в Німеччині, Австрії, але найбільше у Франції.
Так, у нашій продукції та її оформленні простежується вплив відомих парфумерних марок. Цей хід розрахований на споживача. Ну не беруть люди парфуми, якщо на них написано “зроблено в Миколаєві”. Доводиться поступово привчати покупців до своєї продукції.
Проте така хитрість здалася мені підозрілою. Надто вже аромат, оформлення і назва нагадують парфуми відомих фірм. Наприклад, флакончик “Blue Blus” за всіма параметрами нагадує відомі “Lіght blue”. Якщо перші коштують порівняно недорого, то 50 мілілітрів туалетної води “Lіght blue” у магазині “Жан” тягнуть на 272 гривні.
Захопивши флакончик підозрілих парфумів, вирушаю до обласного управління із захисту прав споживачів.
Радить профі
Уважно оглянувши мою “здобич”, працівник управління Валентина Степанівна заявила: жодних порушень законодавства. На упаковці є дата виготовлення, штрих-код країни, юридична адреса підприємства, і вказано — “парфумерну композицію виготовлено у Франції”. Бентежить, що цей напис французькою мовою, але й це — не порушення.
— Що має знати споживач, вирушивши купувати новий аромат?
— У магазині повинні бути зразки “понюшок” для тестування аромату. Найдорожчі та найстійкіші —парфуми. Вони містять 20—30 відсотків парфумерної композиції, розчиненої в 90-градусному спирті (Parfum). У парфумованій воді відсотковий склад концентрату не перевищує 20. На упаковці вона значиться як Eau de Parfum. Далі йде туалетна вода (Eau de Tollette) — 6—12 відсотків парфумерної композиції у 85-градусному спирті. Потім — одеколон і освіжаюча вода.
А Олина мрія частково збулася — вона купила туалетну воду за 145 гривень. Назва нехай залишиться таємницею, як і вічна таємниця самих ароматів.
Миколаїв.