Ранкове і денне засідання 1 жовтня
Безперечно, головним питанням порядку денного був розгляд проекту закону про затвердження прожиткового мінімуму на 2004 рік. Мабуть, знаменно, що розгляд цього питання відбувся у День людей похилого віку. Найперше їх стосується ця болюча проблема. І від того, як її буде вирішено, залежить подальша доля нині найбільш знедолених наших громадян.
Проект закону доповів перший заступник Міністра праці та соціальної політики Микола Солдатенко. Він зазначив, що на 2004 рік пропонується встановити прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 356,04 грн. Це на 16 грн. більше від рівня 2003 року.
Водночас передбачається встановлення відповідних розмірів прожиткових мінімумів для основних соціальних і демографічних груп населення. Зазначені розміри розраховані відповідно до фактичного розміру прожиткового мінімуму у травні нинішнього року, прогнозу індексу цін на червень—грудень цього року та на 2004 рік. Порівняно з 2003 роком прожитковий мінімум пропоновано збільшити на 4,1 відсотка. Конкретніше: прожитковий мінімум для дітей до 6 років — на 3,8 відсотка (318,59 грн.); для дітей від 6 до 18 років — на 3,7 відсотка (398,31 грн.); для працездатних осіб — на 4,06 відсотка (379,81 грн.); для осіб, які втратили працездатність, — на 4,6 відсотка (280,32 грн.).
У співдоповіді член Комітету з питань соціальної політики та праці В’ячеслав Кириленко вказав, що названі вище розрахунки варто б уточнити. Оскільки за основу взято фактичний розмір прожиткового мінімуму у травні поточного року. Тоді як у червні—липні фактичний індекс споживчих цін на 0,2 відсотка був більший за прогнозований. Крім того, травнева база не враховує випереджаюче зростання у червні—липні цін на хлібопродукти, які становлять відчутну питому вагу вартості споживання набору харчових продуктів, який використовується при розрахунку прожиткового мінімуму.
У виступах народні депутати вказували на необхідність, зокрема, підтягти рівень мінімальної зарплати принаймні до рівня прожиткового мінімуму. Нині розбіжність між ними значна і має тенденцію до збільшення.
Після перерви розглянуто проект закону про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (нова редакція). Доповідачем виступив заступник Голови Верховної Ради Олександр Зінченко. Він зазначив, що новий закон грунтується на принципах європейського законодавства. Нині передбачено демократичну систему регулювання, яка унеможливлює адміністративний вплив на роботу засобів масової інформації. У зв’язку з цим підвищується роль та відповідальність Наглядової ради, зокрема в наданні та відкликанні ліцензій. Передбачено, що три чверті передач має вестися державною мовою. Істотно, що в законі чітко викладено норми, за якими реєструється і має діяти та чи інша радіотелекомпанія, а також міру відповідальності за їх порушення. Позитивну оцінку законові дав голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко.