На черговому засіданні Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти за участю віце-прем’єр-міністра Дмитра Табачника, Міністра освіти і науки Василя Кременя та представників міністерств і відомств розглянуто низку актуальних питань. Підсумки обговорення коментує голова парламентського комітету Станіслав НІКОЛАЄНКО.
— Міністр освіти і науки Василь Кремень, характеризуючи Програму діяльності Кабінету Міністрів, детально зупинився на чинниках, які стримують економічний розвиток країни.
Міністр, зокрема, зазначив, що освітянська сфера викладена в документі досить грунтовно. Після остаточного обговорення на засіданні уряду відбулися певні зміни. З’явився запис щодо забезпечення безперебійного тепло- та енергопостачання навчальних закладів, інші уточнення з питань комп’ютеризації, забезпечення підручниками.
Програма містить підрозділ «Сфера державної мовної політики», в якому передбачено серед іншого створення безперервної мовної освіти, згідно з Національною доктриною розвитку освіти.
Комітет, заслухавши та обговоривши вищезгадану проблему, вирішив узагальнити пропозиції, висловлені на засіданні ВР, і надіслати їх до Кабміну та парламентського Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій.
На думку членів нашого комітету, поширення на всі організації НАН України вимог із сплати земельного податку є дискримінаційним стосовно бюджетних установ академії, оскільки всі заклади бюджетної сфери з часу прийняття Закону України «Про плату за землю» звільнено від його сплати.
Комітет розглянув внесений народним депутатом Грачевим проект закону України про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2003 рік» та рекомендував Верховній Раді прийняти зазначений законопроект за основу.
Комітет, заслухавши інформацію директора Центру з усиновлення дітей Міністерства освіти і науки України про проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку передавання дітей на усиновлення, а також здійснення контролю за умовами їх проживання і виховання в сім’ях усиновлювачів», звернув увагу Кабінету Міністрів та Міністерства освіти і науки на неприпустиме і байдуже ставлення до зазначеної проблеми та рекомендував створити погоджувальну раду для розробки дієвих механізмів прав дітей та батьків.