У нашій сім’ї два школяра. Тому проблеми реформування дванадцятирічки, які сміливо порушуються «Голосом України», хвилюють і нас. Зокрема, проблема викладання іноземної мови. У школі, де вчаться наші діти, в деяких класах уроки не проводяться взагалі — немає фахівців. Зате чимало вчителів російської мови й літератури сидять без роботи. Ми, батьки, не раз зверталися до керівництва школи і райвно з проханням запровадити уроки з мови нашого сусіда. Хоч як крути, а російськомовного продукту у нас за роки незалежності не зменшилося: і телепрограми, і література... Та й на Заході інтерес до російської мови зростає. А начальники від освіти, тикаючи пальцем догори, вирішувати питання не зважуються. Хоча запевняють, що не проти того, щоб діти вивчали російську.
Ось і виходить, що гроші на ремонти, підручники, у всілякі фонди — це батьки, а навчальний процес організувати немає кому.
І. МОТА.
Пустомити
Львівської області.
Авторитетна думка
Прикро, що ми самі нерідко, свідомо чи несвідомо, сприяємо посиленню інонаціональних впливів. Так, нещодавно Міністерство освіти і науки прийняло, здавалося б, прогресивне рішення про обов’язкове вивчення з другого класу іноземної мови, або російської чи мови національних меншин. Чи є для цього умови? Для введення другої іноземної вони абсолютно відсутні, бо немає кому викладати й «першої». І не тільки на селі, а й у великих містах. За даними Міністерства освіти і науки України, на 1 вересня 2002 року в системі загальноосвітніх навчальних закладів залишалося вакантними 950 місць вчителів іноземних мов, хоча дипломи за такою спеціальністю того року отримало 2587 осіб. Ілюструє цю ситуацію приклад Волинської області. Із 35 запрошених цього навчального року молодих викладачів англійської мови з Волинського державного університету імені Лесі Українки у відділ кадрів управління освіти Луцького міськвиконкому з’явилися лише одинадцять («Дзеркало тижня», 31 серпня — 7 вересня 2002 р.).
Вчителів іноземних мов катастрофічно не вистачає, зате вчителів російської — більш ніж достатньо. Тож зрозуміло, яку другу мову обов’язково вивчатимуть наші школярі з другого класу.
Володимир ЛИТВИН,професор, член-кореспондент Національної академії наук України.
(«Урядовий кур’єр», 24.09.02 р.).