Наші діти проходять через два стреси: випускні іспити у школі, а потім вступні — до вищих навчальних закладів. Спочатку їх оцінюють ті вчителі, які й навчали. Потім кожний із вузів, не довіряючи результатам шкільних іспитів, проводить свої випробовування. Учень змушений вдаватися до послуг репетиторів, бо загальноосвітній заклад не готує до вступу до вузів.
Вихід із цієї ситуації — єдине зовнішнє тестування замість випускно-вступних іспитів. За ініціативою Міністерства освіти і науки та Міжнародного фонду «Відродження» у Львові створено «Центр тестових технологій». Директор проекту Лілія Гриневич вважає, що передусім треба створити банк якісних тестів і підготувати освітян.
Стосовно ставлення до шкільних і вузівських випробовувань центр «Соціальний моніторинг» спільно з Українським інститутом соціальних досліджень провели опитування молоді в 10 областях України. Більшість переконана, що іспити в середній школі необ’єктивно контролюють знання випускників. Серед респондентів, які мають вищу освіту, 71 відсоток впевнені в необ’єктивності і непрозорості системи вступних іспитів до вузів. За її зміну виступають 54 відсотки респондентів, а 18 — за збереження. 47 відсотків опитаних погодилися з необхідністю впровадження єдиного тестування, яке проводилося б незалежними центрами.
Експеримент відбуватиметься за участю Львівського університету імені Франка, Києво-Могилянської Академії, Харківського педуніверситету імені Сковороди й Одеського університету імені Мечникова.
— Вступні іспити — це випробовування суспільства на демократичність та відкритість, — зауважив ректор Львівського національного університету імені Франка Іван Вакарчук. — З 1992 року ми перейшли на систему тестувань, розроблену нашими викладачами. Тести доступні і цілком відповідають шкільній програмі.
Проект поділяється на два етапи. Десять шкіл, які візьмуть участь в експерименті, замість іспитів з математики та історії проводитимуть зовнішнє тестування. Протягом двох років коло учасників проекту розшириться, буде створено регіональні центри для здійнення стандартизованого тестування на шляху до впровадження цієї системи на державному рівні.
Львів.