Не лише вчителі ставлять бали, учні також оцінюють своїх наставників. Щоправда, думки школярі, зазвичай, залишають при собі. А педагогам зовсім не завадило б дізнатися, що про них думають їхні вихованці. Про вчителів, які не подобаються, розповідають шестикласники Щорської середньої школи №1, що на Чернігівщині.
На думку учнів, погані ті вчителі, які...
...сварять, кричать, ставлять низькі бали. Але, звичайно, часто ми самі в цьому винні.
...не можуть визначити, хто правий, а хто винний. І потім карають невинних.
...люблять лише відмінників і ставлять їм хороші оцінки, навіть за погані відповіді.
...коли я знаю, мене не викликають. А коли не вивчив — викличуть обов’язково.
Деякі шестикласники розмірковували на цю тему по-філософському:
— Мені, напевно, подобаються всі педагоги: і справедливі, і несправедливі... Аби тільки добре розповідали предмет.
— Я не можу судити вчителів, тому що вони намагаються нас навчити чомусь корисному, а це непросто. Можливо, вони інколи не розуміють нас, але ж вони вже дорослі.
— А ви завжди слухаєте вчителів?
— Намагаємося, але не завжди виходить. Наприклад, прийшов з фізкультури, хочеться бігати ще, на наступному уроці крутишся — і нічого в голову не йде.
— Або на контрольній. Вони забороняють списувати, але інколи не знаєш, що писати, то підглядаєш до сусіда або в книжку. Напевно, краще не послухатися, бо неправильно напишеш, будуть сварити і вчителі, і батьки за погану оцінку. А так — лише за «передирання», якщо помітять...
— Учителі часто вас сварять?
— Буває, дуже часто, особливо, коли у них самих щось не виходить.
— А мене тільки тоді, коли я того заслуговую.
— Є такі, що часто. Але трапляються дуже добрі, вони не сварять, навіть коли ми не слухаємося.
— А ви на них сердитеся?
— Ні! Ніколи! Наприклад, ставлять тобі двійку чи одиницю, то ти цього заслужив.
— У мене чотири улюблені вчительки, я на них ніколи не серджуся. Серед них — Валентина Володимирівна, Ніна Іванівна мало на нас кричать. Найбільше, напевно, дістається від Наталії Вікторівни. Але вона дуже добра і справедлива, це просто ми на біології та географії надто бешкетуємо.
— Невже біологія та географія такі нецікаві предмети?
— Цікаві, але майже ніхто не робить домашні завдання. Це треба читати параграфи, а ліньки.
— Ми часто відкриваємо підручники не вдома, а на перерві, а воно тоді погано запам’ятовується, і на уроці мало що згадаєш.
Для шестикласників улюблений педагог і улюблений урок — тотожні поняття. І спроби уточнити, що ж подобається їм більше — історія як предмет чи вчителька історії — були даремними, бо школярі щиро дивувалися, а хіба це не одне й те саме? А ви як вважаєте?
Чернігівська область.