Правління ВАТ «Росава» прийняло рішення про приведення закупівельних цін на сировину у відповідність з ринковими.
Чи означає це, що всі післяприватизаційні труднощі на ВАТ «Росава» зникнуть, як поганий сон? Нагадаємо, що найбільший на теренах СНД виробник автомобільних шин має дебіторську заборгованість близько 45 мільйонів гривень і ганебну репутацію несправного платника заробітної плати. Однією з найболючіших проблем, як вважають на підприємстві, є застаріле обладнання, яке почасти не модернізували упродовж 20 років, чимало пресформ для виробництва шин потребує заміни. До того ж ситуацію ускладнювали постприватизаційні проблеми, пов’язані з обмеженістю ринків збуту високоліквідної продукції, переділом власності, болісним пошуком ефективного менеджменту. Білоцерківське підприємство-велетень поволі скочувалося до банкрутства.
Акціонерні збори, які нещодавно відбулися на підприємстві, схоже, стали переломними. Вони нагадали всім скептикам, що 75 % акцій ВАТ володіє держава. Отже, про застосування примусової реалізації майна не може бути й мови — мораторій. Збори висловили недовіру колишньому голові правління В. Линнику, визнавши діяльність ЗАТ «Росава» незадовільною. Посаду голови правління посів за погодженням Фонду держмайна України, Міністерства промислової політики та Київської облдержадміністрації Ігор Малий. І одразу з’ясувалося, що з підприємства через ціни практично вимивалися гроші. Сировина надходила за цінами, вищими від ринкових на 20—50%. Скажімо, металокорд закуповували по 2,4 долара за кілограм, тоді як на ринку він коштував у середньому 1,8 дол. Технічний вуглець купували за ціною 650 доларів, тоді як красна ціна йому була 350 дол. Пересмикували і на закупівлі каучуку та іншої сировини. Така «бухгалтерія» привела товариство на початку цього року до збитків у 87 мільйонів гривень. Тож не дивно, що виходити з фінансово-економічної кризи Ігор Малий почав з упорядкування закупівельних цін. Власне, під його орудою вже розробили проект комплексної програми стабілізації економічної ситуації на заводі, презентацію якої намітили на 27 вересня цього року — день позачергових акціонерних зборів. За словами Ігоря Малого, головне — позбутися непрозорих схем і налагодити економічно рентабельні механізми постачання на підприємство сировини. Тоді й інвестори прийдуть, серед яких справжні світові лідери виробництва автомобільних шин. Утім, предметніше про це він збирається поговорити з акціонерами на зборах.