Протягом п’яти днів у Юрмалі бушував міжнародний конкурс молодих виконавців популярної музики «Нова хвиля». Водночас до третьої-четвертої ранку гримів фестиваль «Нічне життя», сцену для якого було споруджено безпосередньо на пляжі.
Перше місце і 20 тис. доларів завоював російський дует «Смеш», зачарувавши журі відомою піснею з модного мюзиклу «Нотр-Дам». Друге і третє місця посіли американка узбецького походження Марина Челло і латиш Яніс Стібеліс, який працював колись у групі Лайми Вайкуле. Вони відповідно «заробили» в Юрмалі 15 і 10 тис. доларів.
Серед 15 учасників юрмальського фіналу Росія була представлена найширше: три групи і троє соло-виконавців. Українці ж не пробилися далі півфіналу. Цікаво, що російську групу «2х2» рекламовано як «інтелектуалів з Дерибасівської». У одеситів, які захищали честь російського триколора, 10 вузівських дипломів на чотирьох. Не лише Жванецьким і Карцевим збагачує Україна російську культуру... Зате у рок-концертах на пляжі брала участь рок-група «Океан Ельзи».
Гендиректор конкурсу Олександр Румянцев без зайвої скромності порівняв «Хвилю» з «Євробаченням». «Нова хвиля» — це нові імена та ідеї, яких чекає сцена, — наголосив він, — бо розрив між зірками і молодими виконавцями драматичний. Не тому, що нема талантів. Найпевніше, бракує технологій». При цьому член журі композитор Ігор Крутий стверджує, що організатори не мають на меті комерційну розкрутку молодняка, «як у Ялті чи на «Слов’янському базарі»: «Ми просто хочемо, щоб цей фестиваль стояв не в одному ряді з іншими, а набагато вище».
До залу «Дзинтарі» йшли переважно на старі імена. Принадою були Алла Пугачова & Філіпп Кіркоров, Валерій Леонтьєв, Олександр Малінін, Лайма Вайкуле, Анжеліка Варум, Кристіна Орбакайте, Леонід Агутін і Тото Кутуньйо.
Де багато «зірок», там зазвичай не уникнути курйозів і скандалів. Пугачова, приміром, під час прес-конференції просторікувала про цілковиту дебілізацію сучасної естради, для якої характерна рифма «гоміки—гномики». А на запитання, коли вона востаннє була щасливою, відповіла: «А оце щойно з Філіппом у номері!..»
Не обійшлося і без судового позову. Володимир Макаренко, президент конкурсів «Юрмала», що проводилися у дев’яності, зареєстрував цю назву як товарний знак. Тому він вважав себе ущемленим і зажадав стягнути з відповідачів збитки й накласти заборону на проведення конкурсу «Нова хвиля» та його транслювання по телебаченню. Адже новий конкурс «продовжує експлуатувати музично-історичну спадщину і законом захищену популярну марку, вводячи в оману телеглядачів». А латвійська група «Prata Vetra» звернулася до Центру захисту прав споживачів з претензією на оманливу рекламу. Бач, у рекламних плакатах було вказано, що ця група гратиме в «Нічному житті», а вони й не збиралися цього робити. Невідомо, скільки відсудить група за моральні збитки, але точно можна сказати: безплатною рекламою вона себе забезпечить.
Юрмала—Рига.