Протягом останніх трьох місяців Державний департамент морського і річкового транспорту поводиться деструктивно й протизаконно. Про це вчора заявили представники Асоціації профспілкових організацій портів України та народний депутат, голова підкомітету з питань морського і річкового транспорту Микола Павлюк.
Насамперед це стосується окремих доручень департаменту щодо внесення змін до статутів підприємств і Кодексу торговельного мореплавства, які, за словами членів асоціації, суперечать інтересам трудових колективів. Зокрема, вони зауважили, що якщо портові збори, зараховуватимуть до Державного бюджету (як це пропонує голова Бюджетного комітету ВР Петро Порошенко), то морські підприємства не лише не реалізовуватимуть соціальні програми, а й не утримуватимуть себе. На думку народного депутата Миколи Павлюка, всі дії департаменту спрямовані на те, щоб забрати собі функції управління, а відповідальність залишити за керівниками портів.
Не задоволені учасники прес-конференції і наказом Мінтранспорту стосовно передачі теплоходів Миколаївського, Маріупольського, Одеського та Іллічівського торгових портів на баланс об’єднання «Український комерційний флот» з метою «ефективного використання державного майна». Крім того, за словами голови Асоціації профспілкових організацій морських портів Володимира Зайкова, викликає занепокоєння і наказ департаменту про створення в Укрморрічфлоті постійно діючої комісії з розгляду проектів господарських договорів (контрактів) та контролю виконання договірних зобов’язань за укладеними договорами.
А такий жорсткий контроль за підприємствами з боку міністерства, на переконання учасників прес-конференції, лише черговий крок до розвалу морської галузі.