Змусити тих, хто платить за електрику, платити ще більше, але водночас дозволяти злісним неплатникам і далі ухилятися від своїх зобов’язань. Створюється враження, що саме таку політику обирають сьогодні дніпропетровські енергокомпанії. До такого висновку автора підштовхнув власний невеселий досвід.

Повернувшися з відрядження, я виявив, що у квартирі відсутня електрика. Про це свідчила також якась бумаженція — назвати її документом якось не виходить (на знімку). З обривка тексту на клаптику паперу значилося, що компанія ПАТ ДТЕК «Дніпрообл-енерго» припиняє подачу через борг, і повторне підключення буде здійснено після оплати заборгованості й рахунку за підключення. Під цим стоїть якась карлючка у вигляді підпису, але без указівок прізвища й точної посади. Послання також містить пораду звертатися за адресою: вул. Комбрига Петрова, 6. Зазначений телефон 056-765-02-45 відповідати відмовлявся.
Сказати, що це стало для мене несподіванкою, — не сказати нічого. Так, невеликий борг за мною був. Але якщо раніше в таких випадках представник компанії просто телефонував і нагадував, то цього разу я не отримував ні усного, ні письмового попередження або повідомлення. А з урахуванням того, що проводи на лічильнику було по-варварськи обрізано й не опломбовано, а документ довіри не викликав, я припустив, що це могли зробити якісь хулігани.
Однак по цілодобовому телефону контактного центру «Дніпрообленерго» мені підтвердили, що знеструмлення таки відбулося з їх відома. І тепер справді потрібно їхати за зазначеною адресою. Після того, як усі питання буде вирішено, підключити обіцяли протягом... п’яти робочих днів. На запитання, чого мою квартиру відключили за такий порівняно невеликий борг, але водночас до інших боржників (суми заборгованості більше в рази), що там проживають, заходів не вживають, отримав відповідь, яка збентежила: відключення не залежить від суми заборгованості, кандидат на нього обирається автоматично комп’ютером!
Наступного дня, очистивши холодильник від зіпсованих продуктів, я вирушив до зазначеного відділу з обслуговування абонентів. І тут дорогою на мобільний зателефонували з контактного центру і сказали їхати на інший кінець міста. Бо обслуговуванням мого будинку вже займається зовсім інша компанія — з ними й варто вирішувати питання підключення.
Приїжджаю туди, розповідаю про ситуацію й у відповідь бачу здивування. З’ясовується, ніяких таких відключень вони не здійснювали й поки що не збираються. Будинок справді обслуговують — але поки тільки до будівлі. І тепер лише розпочали укладати договори з мешканцями. При них по голосному зв’язку телефоную в контактний центр «Дніпрообленерго» — там ще раз повторюють, що й вони цим питанням не займаються. І навіть спілкування представників двох енергокомпаній ясності питанню не додало. Не вдалося з’ясувати, ні хто обрізав проведи, ні хто буде відновлювати електропостачання. Навіть рахунок за повторне підключення виставляти ніхто не збирається.
Знову їду в абонентський відділ «Дніпрообленерго». На годиннику вже майже 11-та, черга біля кабінету — десятка два людей. У задушливому коридорі, де місць для сидіння для всіх не вистачає, проводжу понад дві години. І тут електронною поштою отримую від «Дніпрообленерго» рахунок за підключення — майже на 400 гривень. З яких половина становить оплата послуг... за здійснене відключення. Отже, я сам замовив цей обрив проводу, а тепер хочу все відновити. Спроби з’ясувати маразм ситуації ні до чого не привели. А без квитанції про оплату боргу й цього рахунку працівники абонвіддділу й розмовляти не стали.
Коли з усіма документами дістався до заповітного стола чиновниці, з’ясувалося, що підключення сьогодні вже не відбудеться: мовляв, пізненько — раніше вирішувати питання потрібно було.
Світло мені дали наступного дня. А з ним з’явилася й низка запитань. Мої сусіди були обурені тим, що сталося, не розуміли, як можна так чинити з тими, хто фактично сумлінно оплачує рахунки, не накопичуючи серйозних боргів, і водночас лояльно ставитися до злісних неплатників, а також до тих, хто підключений самовільно — повз лічильник. Сусіди стверджували, що представники енергокомпанії намагалися знеструмити й кілька інших квартир, але їхні господарі були вдома і змогли якимсь чином «вирішити питання на місці».
До речі, коли я розповів про це співробітниці абонслужби «Дніпрообленерго», та заявила, що відключають всіх боржників. А якщо в мене є факти хабарництва представників компанії — можна звертатися до прокуратури.
Поспілкувавшися зі знайомими, я з’ясував, що ситуація аж ніяк не поодинока. На мій погляд, енергокомпанія взяла на озброєння новий метод отримання доходу — вибивання з тих, хто може й згоден платити за електроенергію, коштів за нав’язані послуги з відключення й повторного підключення. А чим погано: смикнув за провід — отримай пару сотень гривень. А не смикнув... Тут уже як домовишся.

Дніпропетровська область.