Миколаївське підприємство «Евері», очолюване Віталієм Бєловим (на знімку), займає одну із провідних позицій на українському ринку з перевантаження меляси й рослинних олій. Не будемо вдаватися в подробиці, лише зазначимо, що протягом маркетингового сезону 2013—2014 років терміналом оброблено понад 835 тисяч тонн вантажів. Щоб уявити, багато це чи мало, варто сказати, що через морський перевантажувальний термінал компанії «Евері» перевалюється понад третина виробленої в Україні меляси.

 


— Віталію Геннадійовичу, цифри вражають, а що за ними?


— Олієналивний термінал «Евері» запущено 2010 року для перевалки наливних вантажів. Зокрема, це рослинні олії, патока бурякова, меляса. Щорічно нарощуємо обсяги зберігання, додаються нові клієнти. За перші два роки роботи директором удалося вивести термінал на перше місце в Україні та так його й утримувати. Сьогодні маємо 12 договорів з найбільшими вітчизняними і світовими компаніями, з усіма експортерами та виробниками олій в Україні. Це показник. Пишаюся тим, що за кілька років удалося організувати й налагодити роботу. Невеликий офіс із 20 осіб, маленький термінал і АТП під керівництвом генерального директора холдингу «OREXІM» Сергія Присяжнюка стараннями колективу й не без допомоги й розуміння міської влади перетворилися на величезне підприємство.


— Судячи зі стрімкого розвитку, відчувається, напевно, нестача кваліфікованих фахівців?


— Сьогодні в компанії «Евері» трудяться понад 250 осіб. Це молоді люди з вищою освітою. Крім того, тільки в Миколаївському морському порту працюють дві стивідорні компанії, що входять, як і «Евері», в холдинг «OREXІM», із загальним оборотом вантажів понад 2,5 мільйона тонн на рік. Напрямів діяльності дуже багато: і руда, і зернова група. Маємо своє автотранспортне підприємство, ми є офіційним дилером фірми «MAN».

Працюють свої агентські, експедиторські компанії, фрахтові брокери. Тобто надаємо повний комплекс послуг. Тож сьогодні холдинг забезпечив роботою понад 1500 осіб і, думаю, це не межа.


— Зростання щорічних відвантажень із термінала «Евері», зміцнення позицій на ринку багато до чого зобов’язують?


— А це як стимул: не зупинятися на досягнутому й рухатися вперед, займаючи провідні позиції. До підбиття підсумків за 2014—2015 маркетинговий сезон плануємо вийти на обсяг перевалки понад мільйон тонн. Наведу приклад: протягом травня 2014 року відвантажили рекордну кількість рослинної олії — 117,8 тисячі тонн із максимальною швидкістю навантаження на судно. За неповний місяць обробили вісім суден, відвантаживши при цьому 116,3 тисячі тонн рослинної олії в напрямку країн ЄС і Близького Сходу. Під час навантаження судна «NAUTІLUS» (28 тисяч тонн, напрямок — Китай) було досягнуто рекордної швидкості — понад 700 тонн/година.

Це свідчить про високий професіоналізм і злагоджену роботу співробітників термінала. Відзначу, що й у поточному сезоні компанія «Евері» стала лідером з вантажообороту серед олієналивних терміналів України.


— Віталію Геннадійовичу, що таке сьогодні термінал «Евері»?


До складу споруд берегової частини, що забезпечують приймання і відвантаження продуктів, входить 32 резервуари для зберігання рослинних олій, чотири насосні станції для перекачування рослинних олій, три залізничні й чотири автомобільні зливні естакади, чотири резервуари для зберігання меляси, естакада із заливання олії в автотранспорт і флекситанки, насосна станція для перекачування патоки, оснащена пультом управління й системою електромеханічних засувок, залізнична зливальна естакада на 12 цистерн меляси, автомобільна зливна естакада на вісім цистерн меляси.


У складі споруд портової частини, що забезпечують відвантаження продуктів на морські танкери, — причальні пристрої для з’єднання берегових і суднових трубопроводів, пересувний портал.


Збільшення одноразового обсягу відвантажень і щорічне збільшення вантажообороту — яскраве свідчення того, що «Евері» — один із провідних олієналивних терміналів в Україні.
 

Олієналивний термінал «Евері». Резервуарний парк зберігання меляси.

 

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.