12 лютого 1992 року порт іспанської Валенсії жив своїм звичайним життям. Тільки на радянському контейнеровозі «Кременчук» з портом приписки Одеса під командуванням В’ячеслава Кисловського панувало пожвавлення. Капітан кинув погляд на рідний теплохід — як завжди чистота і порядок, а на кормі майорить кумачевий прапор і така само смуга на трубі із серпом і молотом — гербом уже неіснуючого СРСР.

Уже майже півроку як рідна для капітана Кисловського Україна оголосила про свою незалежність, але морські формальності, а саме неготовність українського суднового реєстру і, відповідно, невнесення його даних до міжнародного реєстру, не дозволяли підняти синьо-жовтий прапор на судно. Це могло спричинити арешт судна портовою владою.


Як же так, адже Союзу вже немає, а є Україна. І капітан, порадившись із командою, вирішив підняти над «Кременчуком» прапор України. Його підготували із сигнального прапора «Не можу змінити курс» синьо-жовтих квітів і вперше на морському торговельному флоті України встановити над судном.


Після врочистої події капітан дав відповідну телеграму в пароплавство, у Верховну Раду і Президентові Леоніду Кравчуку. Незважаючи на побоювання В’ячеслава Кисловського, портова влада Валенсії не звернула увагу, чи зробила вигляд, що не звернула увагу на зміну прапора на судні. Як пізніше зізнавався сам капітан, було трохи страшнувато в Суецькому каналі. Але все обійшлося. Судно благополучне дійшло до великого порту Сінгапур, де стояло чимало суден під радянськими прапорами. Співвітчизники були шоковані українським прапором і відсутністю радянської символіки на контейнеровозі, що зайшов до порту, а екіпаж «Кременчука», який розпирала гордість, вивалив на палубу.


Наприкінці квітня 1992 року в Шарджі була зміна екіпажу, і новий, обережніший капітан повернув на «Кременчук» прапор СРСР, як належало за міжнародними правилами. А офіційне рішення про підняття на суднах українських компаній українського прапора було прийнято лише у вересні 1992 року. І перше його врочисте підняття відбулося 11 вересня 1992 року на пасажирському теплоході «Іван Франко», що стояв біля причалу Одеського морвокзалу.


Одеська область.