Доброго дня, «Голосе України». До вас звертаються жителі села Волошнівка Роменського району Сумської області з такого питання. Ще донедавна через Ромни курсував поїзд Москва—Одеса. Було дуже зручно добиратись до нашої південної столиці, її курортів, навчальних закладів. Зі зрозумілих причин рейс скасували, але не подумали, що ним їдуть не лише жителі Москви, а й мешканці кількох областей України. І іншого варіанта, який обслуговував би цей маршрут, нам не запропонували. Приміром, через Ромни курсує потяг Бахмач—Кременчук, а чому б не Бахмач—Одеса? Було б дуже зручно. І не лише мешканцям Сумщини, а й Чернігівщини, Полтавщини, Кіровоградщини, Миколаївщини. На такий потяг розраховували б студенти, бійці, які лікуються в госпіталі Одеси, та їх рідні, відпочивальники, діти, які їдуть в оздоровчі табори, пенсіонери. Повірте, пасажирів вистачить і залізниця у збитку не буде. Просимо на сторінках «Голосу України» відповісти нам по суті: що планує Укрзалізниця та чи працює над вирішенням цього питання?

 


З повагою Л. АНДРУХ, Г. АНДРУХ, М. ВАСИЛИНА, П. ЛОЗА, Л. МАЛИК, Л. ЛАЗОРЕНКО та інші.

 

Відповідає перший заступник начальника Департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) Микола КОЗАК:


— Курсування поїзда  № 33/34 Москва—Бахмач—Ромни—Одеса скасовано з 15.12.2014 р. за ініціативи адміністрації формування, а саме ВАТ «РЖД».


Аналізом інформаціїї щодо   середнього прямого пасажиропотоку поїзда № 33/34 Москва—Бахмач—Ромни—Одеса за період з 01.01.2014 р. по 14.12.2014 р. встановлено, що в середньому за рейс від станції Ромни до Одеси проїжджало 20 пасажирів, а від Бахмача до Одеси — лише троє, чого недостатньо для призначення окремого поїзда.


На сьогодні пряме залізничне сполучення між Бахмачем та Одесою забезпечується поїздом № 23/24 Москва—Одеса, а проїзд від станції Ромни до станції Одеса-Головна можливий з пересадкою на станції Кременчук з поїзда № 669 Бахмач—Кременчук на поїзд № 59 Харків—Одеса.


Для збереження потенціалу залізничного транспорту, з метою зменшення збитковості пасажирських перевезень в умовах дефіциту рухомого складу залізницями України постійно проводиться робота щодо ефективності використання наявних перевізних ресурсів, оптимізуються пасажирські перевезення з урахуванням аналізу існуючих пасажиропотоків, технічних і технологічних можливостей тощо. Тим самим реалізується пріоритетний для залізничної галузі принцип економічної доцільності і курсу на беззбитковість перевезень.


Необхідно також зазначити, що тільки за 2014 рік збитки Укрзалізниці від пасажирських перевезень становили близько 8 млрд. грн., а заборгованість органів державної влади з виплати компенсації за перевезення пільгових категорій громадян — приблизно 417 млн. грн. При цьому сума недоотриманих від Сумської обласної державної адміністрації коштів за останні 8 років за перевезення пільгових категорій громадян становить понад 15,5 млн. грн. Це значно обмежує можливості залізниць щодо організації пасажирських перевезень, які потребують додаткових фінансових витрат.


У разі відмови від заходів, що нині впроваджуються, забезпечити безпечне курсування пасажирських поїздів на напрямках із значним пасажиропотоком буде неможливо.


Враховуючи вищевикладене, зокрема наявність альтернативного проїзду, питання стосовно призначення додаткового поїзда сполученням Бахмач—Одеса на сьогодні не розглядається.


Мал. Миколи КАПУСТИ.