У Краматорську відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти. Як наголосила голова комітету Лілія Гриневич (на фото), метою візиту стала інспекція виконання освітніх законів України.

 

 

Представників комітету цікавили питання соціального захисту та здобуття освіти дітьми-переселенцями, а також проблеми, з якими зустрічаються переміщені освітні заклади.


«Насамперед, ми почули запитання, характерні саме для Донбасу. Я упевнена, що саме в місцевих школах, навчальних закладах також обстоюється українська незалежність. Тому для нас дуже важливо, якими виростуть донецькі діти», — зазначила Лілія Гриневич. Парламентарії — члени комісії підтвердили: сьогодні є проблеми в здобутті знань абітурієнтами з тимчасово окупованих територій. З другого боку — переміщені вузи відчувають брак студентів. Зважаючи на це, голова комітету Верховної Ради має намір ініціювати законопроект про спрощення складання державної підсумкової атестації школярами з окупованих територій і спрощення процедури їх зарахування до вузів.


«Ми говоримо про необхідність створення централізованої дистанційної платформи навчання для дітей з окупованих територій, — підкреслила Лілія Гриневич — Потім їм буде легше скласти державну підсумкову атестацію й одержати атестат про середню освіту України. Дипломи так званих «ДНР» і «ЛНР» держава визнавати не буде».


Голова комітету вважає: саме вчителі більшою мірою відповідальні за формування почуття патріотизму в дітей, тому трансформація системи освіти та підтримка педагогів і учнів на Донбасі повинна перебувати в зоні державної уваги. За словами Лілії Михайлівни, те, що частина населення Донбасу підтримала сепаратистів, є недоліком системи освіти, оскільки юним жителям регіону з дитинства не прищеплювали почуття патріотизму.


У Верховній Раді України зараз вивчають зміни в законах про освіту, тому представники комітету мають намір почути пропозиції від освітніх структур Донецької області, йшлося на виїзному засіданні.

Донецька область.


Фото: panoptіkon.org