Проблеми Криму зі світлом енергетичний міст не вирішує. Подачу електрики вдалося відновити тільки після підключення високовольтної лінії «Каховська-Титан» за згодою учасників акції блокади.


Перша лінія енергомосту, перекинута з Росії до Криму, не витримує навантажень. Про це регулярно доповідають керівники різного рангу на засіданнях оперативного штабу з ліквідації надзвичайної енергетичної ситуації на півострові.


Ці селекторні наради дотепники вже встигли назвати реаліті-шоу в прямому ефірі. Засідання справді проходять у прямому ефірі державного телебачення й радіо, от тільки хто може їх подивитися або послухати — це питання. Вечорами в Криму світло вимикають регулярно. Бувають і такі випадки, коли в одному будинку є світло, а в сусідніх немає. Енергетики при цьому плутано пояснюють про фази, внутрішньобудинкові мережі тощо.


Але головне — це так званий енергоміст, із прокладенням якого, говорили, чимало проблем з електроенергією в Криму буде вирішено. Однак ні. Перепади потужності становлять від 45 до 285 МВт. Так було в ніч із неділі на понеділок і припускають, що  повторюватиметься ще не раз.


Хоча «глава Криму» Сергій Аксьонов заявляє, що другу лінію енергомосту буде введено раніше термінів — до 15—17 грудня. Утім, запустити її запустять, але, якщо будуть подібні перепади, кримські енергомережі, що пам’ятають ще генсека Брежнєва, просто впадуть.


Потроху в Криму стануть запускатися підприємства, почали ходити тролейбуси, щоправда, не скрізь, а тільки в Керчі й Сімферополі, й то в обмеженому режимі.


«Владу Криму» зараз гостро непокоїть ситуація в реальному секторі економіки, оскільки люди третій тиждень перебувають фактично у вимушених відпустках, і як платити за комунальні послуги, так і зібрати на новорічний стіл просто не буде за що.


Нині вирішуватиметься питання про запуск хоча б частково й, можливо, тільки в третю, нічну, зміну великих підприємств Криму, які належать до оборонної промисловості.


Буде також підраховано і збитки від змушеного простою, які потім збираються представити до російського уряду для визначення розмірів компенсацій у тому чи іншому вигляді. Або у вигляді додаткових замовлень, або у вигляді прямих інвестицій від найбільших державних корпорацій, пов’язаних з виконанням, переважно, оборонного замовлення.


Йдеться про суднобудівні підприємства Керчі, Севастополя і Феодосії: «Затока», «Севморзавод» і завод «Море», крім того, про НДІ аероупружних систем, оптико-механічні заводи, розташовані також у Феодосії, та завод «Фіолент» у Сімферополі, що випускає автоматичні системи керування.


Про це йшла мова на нараді в Сімферополі, що її провів російський віце-прем’єр Дмитро Рогозін, котрий навіть запропонував постачати до Криму потужні газотурбінні установки, в яких використовуються найпотужніші авіаційні двигуни з літаків Іл-96.


Однак ця пропозиція кримчан чомусь не надихнула, хоча третину всієї генерації виробляють дизель-генераторні установки різної потужності, які, втім, дуже швидко виходять із ладу.
Завозять до Криму світлові вежі. Це такі пристрої висотою у два-три метри, які також працюють від генераторів і освітлюють навколишню територію, щоправда, ненабагато. Їх почали встановлювати на пожвавлених перехрестях, оскільки міське освітлення, так само як і світлофори, фактично не працює.


Світлові вежі стали новинкою для кримчан, які сприйняли їх з подивом, бо ніколи не бачили. А зараз вони сприймаються як даність, насамперед у нічний час, вони світять, як маячки, на міських вулицях.
Але це — в місті, а в районах, особливо на темних трасах, ситуація залишає бажати кращого. Світлові вежі хочуть встановлювати і на найскладніших ділянках доріг, щоправда, тільки на основних магістралях.
Через те, що дороги не освітлюються, у Білогірському районі на смерть було збито дві людини.


Поки що не вирішено  і те, як бути дітям, котрі ввечері повертаються зі школи. Особливо гостро це питання стоїть у так званій Добровській долині — це ділянка дороги від Сімферополя до гірського перевалу, що веде на Південний берег Криму. Долина густо населена, в основному кримськими татарами. Тут кілька шкіл. Батьки дуже переживають за своїх дітей — як їм переходити через дорогу, коли не працюють світлофори й траса нічної пори зараз не освітлена?


Поки що, як повідомила голова Сімферопольської адміністрації Ірина Бойко, влада закупила трохи більше тисячі світловідбиваючих жилетів для школярів, але це не розв’яже проблему, особливо під час переходу через пожвавлену ялтинськую трасу. Як варіант передбачається виділити на кожен світлофор по одному генератору чи по одному співробітнику поліції, щоб забезпечити безпечний перехід учнів через дороги.

Крим.

 

Тим часом

 

У соцмережах згадують, як напередодні кримського референдуму про приєднання до Росії депутат Державної Думи РФ Володимир Жириновський обіцяв кримчанам солодке життя в Росії, безпроцентні кредити, а енергоносії — за найнижчими цінами, і в разі потреби — навіть безплатно. Блазень він і є блазень, що з нього взяти.

 

Світлові вежі освітлюють вечорами вулиці в Криму.

 


Фото автора.