Викладач української мови та літератури столичної Новопечерської школи Юрій Гайдученко (на знімку) отримав Гран-прі ХІІ Всеукраїнського конкурсу «Учитель-новатор», який за сприяння Міністерства освіти і науки та Інституту модернізації змісту освіти проводить компанія «Майкрософт Україна» в межах програми «Партнерство у навчанні».

Разом зі своїми шестикласниками Юрій Гайдученко розробив 10-хвилинні онлайн-уроки з вивчення українських прикметників для грузинських та польських школярів. Каже: прагнув зруйнувати поширений міф про те, що вивчення мови — нудне заняття. А креативності йому не позичати. В межах власного проекту «Навчання без кордонів. Вивчаємо українську разом» Гайдученко запропонував дітям створити «ідеальну рекламу» з використанням українських прикметників. Йому вдалося зацікавити своїми ідеями школярів із трьох країн та долучити до проекту серйозну рекламну компанію, що взялася оцінити їхні зусилля і визначити переможців. Так з’явилися створені школярами буктрейлери до дитячих книжок Сашка Дерманського і Зірки Мензатюк — до її «Таємниці козацької шаблі». Тепер письменниця використовує ці рекламні «ролики» під час зустрічей із читачами та презентацій.
Про свій досвід педагог розповів на освітянському форумі «Учитель-новатор». Щоб підготувати цікавий та ефективний урок, треба зробити все можливе задля того, аби за кілька хвилин у дитини не зник інтерес до твого «сольного виступу», каже Юрій Гайдученко. Він працює у школі 7 років, має по 6 уроків щодня. І не скаржиться на брак вільного часу.
Після нагородження ми мали змогу поспілкуватися з переможцем. На запитання, що заважає нашим учителям активно використовувати на уроках інноваційні технології, він відповів: «Відсутність бажання вийти за межі. За межі програм, підручників, за межі аудиторії...» Щоб краще орієнтуватися в комп’ютерних технологіях, варто пройти безплатні курси, які влаштовує для педагогів компанія-розробник програмного забезпечення. Головне — мати бажання.
— В якому віці наші діти найбільше ризикують втратити інтерес до шкільної науки?
— Інтерес до вивчення мови — це кнопка, яку треба натиснути по закінченні третього-четвертого класів. Якщо дітей зацікавити, вчасно зорієнтувати, вони із задоволенням удосконалюватимуть знання впродовж усього свого життя.
— Як знайти цю кнопку?
— Я переформатував підхід до занять. Сучасні діти зорієнтовані на певний результат. Якщо урок не дає конкретного результату і дитина не може зрозуміти, що вона дістала для себе за 45 хвилин нового, цікавого і корисного, вона обов’язково запитає: для чого мені це? Навіщо ті прикметники, числівники й іменники? Чи знадобляться у житті?
— Що ви думаєте про якість шкільних підручників?
— Я ними не користуюся. Мої учні працюють з електронними підручником і зошитом, які я створив.
— Кого особисто ви вважаєте вчителем-новатором?
— Викладача, який домігся максимальної зацікавленості учнів у предметі, який читає.
«Цього року в конкурсі брали участь 652 вчителі з різних куточків України, — підбив підсумки заходу керівник програми «Партнерство в навчанні» Роман Рудюк. — Його мета — допомогти педагогам опанувати новітні інформаційні технології та підтримати їх у розробці і впровадженні мультимедійних засобів навчання. Цьогорічний конкурс присвятили використанню хмарних технологій «Майкрософт». Його лауреатами стали 12 педагогів із Києва, Кіровограда, а також Харківської, Запорізької, Херсонської, Дніпропетровської, Вінницької та інших областей».
Крім того, на форумі відзначили 7 шкіл (зокрема, п’ять столичних), які увійшли до переліку «найбільш інноваційних». Цікаво, що серед обраних були приватні і державні навчальні заклади. Зокрема, інноваційними визнали Заліщицьку державну гімназію з Тернопільщини та Дніпропетровський ліцей інформаційних технологій.

 

 

 

На знімку: лауреати конкурсу «Учитель-новатор».

Фото надано організаторами заходу.