Народному артисту порадили триматися від колій подалі

 

Квітень видався багатим на кадрові сюрпризи. Пристрастями місяця можна вважати події з підкилимними іграми навколо крісел, які звільнилися у виконавчих органах влади. У ці весняні дні в українському політикумі спочатку так зріс градус напруги, що, здавалося, навряд чи учасникам урядової гонки вдасться знайти порозуміння. Але період невизначеності з персональним складом Кабміну, на щастя, минув. Отже, з обличчями з’ясували, проте з вектором руху — питань залишається багато.

 

 

Але не з комунальними послугами. Там усе зрозуміло. Подією місяця стало встановлення новим урядом з 1 травня єдиної ціни на газ для населення у розмірі 6,879 гривні за кубічний метр. Новий, підвищений для людей тариф базується на ціні імпортованого блакитного палива. Глава уряду Володимир Гройсман вважає, що таке рішення є непростим і викличе широкі дискусії у суспільстві, але воно дасть можливість скасувати існуючі раніше схеми, які дозволяли заробляти на різниці в ціні на паливо. Вже встиг похвалити нових урядовців за газові зміни і Петро Порошенко. Президент назвав їх серйозним антикорупційним кроком.


Зловживання справді є. Коли існують різні ціни на блакитне паливо: для частини громадян встановлювалися одні — пільгові, які дотувала держава, для промисловості — другі, то газ, приміром, списували на потреби населення, а перепродували комерційним структурам.


«50 млрд. доларів витратила держава на різницю в ціні... Ви думаєте, ці гроші були розподілені на користь бідних людей? Цим скористались олігархи», — пояснив глава уряду, передає УНІАН.


Безперечно, ганебна ситуація, яка потребує втручання. Хоча, насамперед, треба було наводити лад за допомоги правоохоронних органів, а не через гаманці пересічних громадян, за рахунок збільшення тарифів. Варто додати, що до такого антикорупційного прозріння уряд підштовхнули вимоги МВФ, який давно наполягав на встановленні ринкової ціни на блакитне паливо.


Саме у цьому місці було б непогано згадати і ось про що: українці роками чули про газ внутрішнього видобутку, який значно дешевший за імпортний. Мовляв, його цілком достатньо для потреб населення та підприємств теплокомуненерго. Виходить, через те, що використовувати його без корупційної складової не вийшло, то й громадянам доведеться платити по повній.


Тепер про підтримку місяця. Уряд додатково виділив 5,3 млрд. грн. на субсидії малозабезпеченим громадянам, щоб компенсувати усі подорожчання. Загалом на цю справу впродовж нинішнього року може піти понад 40 млрд. грн. Але тут я пропоную повернутися до вищевикладеного. Бо і субсидії часто — річ доволі корупційна, не завжди справедлива. Можна припустити, що МВФ, якому так не подобалися пільгові ціни і соціальні обсяги на газ для населення, тепер зверне увагу на неефективність системи наших субсидій, які не сприяють економії ресурсів, встановленню приладів обліку, утепленню осель. Фактично, це гроші в нікуди, нічого ми за них не створюємо. А 40 мільярдів на рік — величезна сума, вважай, викидаємо по 1000 гривень на кожного жителя країни. Є привід  для стурбованості міжнародних кредиторів.


Тим часом після підвищення тарифів на газ субсидії вже потребуватимуть 8 мільйонів родин, хоча було 5,5 млн.


З обіцянок місяця можна виділити заяву Кабміну, що впродовж нинішнього року буде встановлено мільйон газових лічильників у домогосподарствах, не обладнаних такими приладами обліку. Передбачається, що подібний крок не тільки додасть прозорості у підрахунках використаного блакитного палива, а й призведе до зменшення зловживань з субсидіями. Мовляв, з нового року вже не буде таких ситуацій, коли їх нараховували на обсяг блакитного палива більший, ніж спалювало населення.


З формуванням Кабміну крісла у ньому отримали багато нових людей. Але призначенням місяця можна вважати керівника  Укрзалізниці. Ним став польський рок-музикант Войцех Бальчун, який свого часу вже обіймав схожу посаду у своїй країні. З цього приводу розгорнулося немало дискусій. Є експерти, які вказують на модернізовану залізничну інфраструктуру у сусідній державі. Вони вірять, що новий очільник, коли візьметься, зробить щось подібне і в  Україні. А ось їхні опоненти переконують, що з польського досвіду приживуться лише європейські ціни на квитки, пасажири у нас як їздили, здебільшого, у жахливих умовах, так і їздитимуть. Адже сам Бальчун, який поки що не спілкується ні російською, ні українською мовами, ставить за мету збільшити прибутковість Укрзалізниці. 


З приводу призначення навіть розгорівся справжній музичний диспут. Відомий виконавець Павло Зібров заспівав у кліпі з закликом взяти його керівником польських залізниць. Мовляв, в український політикум ми запрошували на ключові посади грузинів, американців, прибалтів, є вже і боксери, і кондитери. А зараз ще й польська рок-зірка. То чому б і нам, у свою чергу, не делегувати до сусідів свого народного артиста? Достойний музикант, може й залізницю очолити. Прес-служба Укрзалізниці на цю пісенну заяву оперативно відреагувала своєю. Звідти Зіброва закликали не ходити по коліях навіть у кліпах і не показувати дурного прикладу. Сам рокер Бальчун про бажання Зіброва очолити польську залізницю зазначив: «Якщо пан пройде конкурс, то хто знає...». Тим часом компанія вже підвищила тарифи на вантажні перевезення на 15%. Коли пасажирам чекати нових цін на квитки, напевне, оголосять заздалегідь.


А закінчити економічний підсумок квітня хочеться великоднім повідомленням. Мінекономрозвитку підрахувало «індекс паски». Вартість її випікання у 2016-му зросла на 33,9% порівняно з минулим роком. Новина не надто оптимістична, але маємо те, що маємо.


Зі святом всіх нас!

 

Анекдот в тему

 

Сиджу, п’ю каву в кафе. Підходить хлопець, каже: «Дівчино, можна я за вас заплачу?». Ну, я не розгубилася — дістала квитанції за газ, світло, воду...