Причини дві: історична -- саме так збудований у 20-х роках минулого століття ужгородський аеропорт, оскільки тоді Закарпаття входило до складу Чехословаччини; теперішня -- 26 червня закінчується термін угоди між урядами України і Словацької Республіки про передачу відповідальності за забезпечення обслуговування повітряного руху та про експлуатацію міжнародного аеропорту "Ужгород". Маневрування літаків при посадці в Ужгороді здійснюється через повітряний простір Словаччини саме завдяки цій угоді, яка підписувалася, коли Словаччина ще не була членом ЄС. Для укладання нового документа необхідно здійснити сертифікацію провайдера аеронавігаційного обслуговування України Європейським агентством із безпеки авіації (EASA), повідомили "Голосу України" в облдержадміністрації. Таку вимогу висуває ЄС.

 

Тільки після такої сертифікації Словаччина може делегувати право спецпідприємству України обслуговувати повітряний рух у частині словацького повітряного простору.

 

Усі необхідні документи з подальшим укладанням угоди готуються на міждержавному рівні, однак неодноразові звернення Закарпатської облдержадміністрації до центральних органів влади з проханням терміново взятися за вирішення цього питання, на жаль, не дали результатів. Щоб не допустити закриття аеропорту "Ужгород" після 26 червня, голова ОДА Геннадій МОСКАЛЬ у складі робочої групи здійснив поїздку до Братислави. З українського боку в поїздці також узяли участь представники Міністерства інфраструктури і транспортуДержавіаслужбиАероруху та директор аеропорту "Ужгород", зі словацького -- міністр транспорту Маріо НЕМЕТ та фахівці, що займаються організацією повітряного руху країни.

 

-- У результаті переговорів прийнято принципове рішення: після закінчення дії угоди Словаччина й далі дозволить маневрувати українським літакам над своєю територією при посадці в Ужгороді, -- заявляє Г. Москаль. -- Є чотири варіанти законодавчого вирішення цього питання до сертифікації та укладання нової міждержавної угоди. Який саме буде обрано, вирішує спеціальна робоча група. Паралельно ми знову звернулися до Прем'єр-міністра Володимира ГРОЙСМАНА з проханням дати доручення відповідним міністерствам і відомствам підготувати проект нової угоди між Україною та Словаччиною про передачу відповідальності за забезпечення обслуговування повітряного руху.

 

Василь НИТКА.

 

Закарпатська область.

 

Голос України