За ініціативи Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин відбувся круглий стіл на тему: «Зона вільної торгівлі: що потрібно знати аграріям, щоб вийти на європейський ринок».

 

Головною метою заходу стало підвищення рівня поінформованості малих та середніх виробників сільгосппродукції щодо процедури експорту продукції на ринок ЄС.

За словами Владислави Рутицької, заступника міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції, кожен третій долар від агроекспорту України надходить саме з ЄС. На її думку, необхідно збільшити експорт малих та середніх виробників з нішевими продуктами та продуктовими фокус-групами.

Під час обговорення зазначалося, що за останні декілька років українська сільгосппродукція вийшла на декілька нових ринків. Так, половина експорту спрямовується до країн Азії, 14 % — до Африки, третина — до країн ЄС. Облікова ставка Національного банку України формується від обсягу валютної виручки, яка надходить з експорту, тож збільшення експорту спричиняє збільшення ставки НБУ. Серед основних проблем аграрної галузі промовці називали великі податки та малі обсяги фінансової підтримки, питання квотування поставок, особливості постачання аграрної продукції на ринок ЄС, особливості функціонування митного контролю.

Микола Рижанков, експерт Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, презентував аналіз розвитку міжнародного ринку України в період з 2013 року по перший квартал 2016 року. Експерт наголосив на тому, що динаміка аграрного експорту країни почала покращуватись у  результаті поступового відновлення цін, а роль експорту саме агарної продукції та харчових продуктів значно зросла порівняно із 2013 роком.

Захід відбувся за сприяння Програми стажування у Верховній Раді України 2015-2016 років, громадської організації «Ліга інтернів» та Німецького товариства міжнародного співробітництва GІZ у рамках проекту «Консультування України з питань аграрної політики в умовах Угоди про вільну торгівлю між ЄС та Україною».

Чи оподатковуватимуть електромобілі

У Верховній Раді відбувся круглий стіл на тему: «Особливості оподаткування операцій із ввезення на митну територію України та постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами».

Метою заходу стало обговорення перспектив ухвалення законопроекту про тимчасове звільнення від оподаткування ПДВ, його впливу на зростання ринку електромобілів та показники держбюджету, а також досвіду іноземних держав з цього питання.

Народний депутат України Леонід Ємець зазначив: якщо українські громадяни зможуть користуватися дешевими доступними електромобілями, то їм від цього стане тільки краще, оскільки у них будуть нульові втрати на паливо та його утримання. Парламентарій назвав розширення ринку електромобілів в Україні позитивним процесом. Хоча і не виключив, що проти цього, звісно, виступатимуть підприємства і продавці традиційних автомобілів, постачальники бензину, дизельного пального, власники заправок тощо. Але на боці ініціаторів закону має бути суспільна громадська підтримка.

Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко зазначив, що ринок електромобілів в Україні сьогодні є динамічним — за травень минулого року було ввезено п’ять електромобілів, за травень цього року — 13; за п’ять місяців минулого року було ввезено 29, за п’ять місяців цього року — 103 електромобілі. Він наголосив, що це економічно важливий ринок, і його потрібно розвивати, думати про енергонезалежність України від зовнішніх поставок.

На думку учасників круглого столу, збільшення кількості електромобілів і зменшення їх вартості дозволить забезпечити заходи з охорони навколишнього природного середовища, зменшить питому вартість проїзду, сприятиме запровадженню новітніх технологій. Європа, США, Китай та більшість інших розвинених країн світу активно впроваджують державні програми підтримки електромобілів, безплатні заправки, можливість безплатного паркування, рух по дорожніх смугах, призначених виключно для громадського транспорту, і найголовніше — державна компенсація при придбанні електромобіля.

 

За повідомленнями Інформаційного управління Верховної Ради.