Комітет Верховної Ради з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства під час четвертої сесії Верховної Ради України восьмого скликання розглянув 74 питання. Значну увагу комітет приділив питанням дерегуляції ведення бізнесу в будівництві та залученню інвестицій для модернізації ЖКГ.

 

Комітет провів 17 лютого та 30 березня комітетські слухання. Учасники заслухали інформацію заступника міністра економічного розвитку і торгівлі Ю. Клименко щодо заходів уряду з поліпшення бізнес-клімату в Україні.


Під час слухань на тему «Проблеми залучення інвестицій для модернізації ЖКГ» запрошені керівники та експерти представництв в Україні Європейського Союзу, ЄБРР, ЄІБ, Швейцарського бюро співробітництва в Україні, Кредитної установи для відбудови (KfW) в Україні, Агентства США з міжнародного розвитку (USAІD) та інших міжнародних фінансових організацій визначили коло проблемних питань, що гальмують інвестиційну діяльність в Україні, зокрема щодо невідповідної стандартам ЄС нормативно-правової бази в частині вимог до енергоефективності, недоліків підготовки проектних пропозицій, організації та проведення тендерних закупівель, фахового рівня консультантів та персоналу, відповідальних за реалізацію інвестиційних проектів.


15 червня у комітеті відбулася розширена нарада, на якій розглянуто питання «Про шляхи розв’язання проблем забезпечення своєчасного перегляду тарифів на комунальні послуги та погашення заборгованості різниці в тарифах».


Комітетом у порядку контролю розглянуто два питання. Зокрема, 20 квітня поточного року розглянуто питання про звернення Президента Міжгалузевої асоціації «Укртеплокомуненерго» А. Блащука щодо критичного стану підприємств комунальної теплоенергетики.


Народні депутати 11 травня також розглянули інформацію Кабінету Міністрів про заходи, що вживаються урядом для погашення заборгованості в повному обсязі різниці в тарифах на комунальні послуги, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної їх вартості тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органом місцевого самоврядування та інформацію про результати розширеної наради в Мінрегіоні України «Підсумки проходження опалювального сезону 2015/16 року, підготовка та виконання планів заходів до опалювального сезону 2016/17 року. Проблемні питання та шляхи їх вирішення» щодо стану підприємств комунальної теплоенергетики.


18 травня народні депутати розглянули питання про забезпечення своєчасного перегляду тарифів на комунальні послуги та вирішення проблеми погашення заборгованості різниці в тарифах, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної їх вартості тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органом місцевого самоврядування.


У комітеті відбулося вісім засідань Робочої групи з підготовки до другого читання узгодженої редакції проекту закону про житлово-комунальні послуги №1581-д, прийнятого Верховною Радою за основу 2 лютого 2016 року.
Комітетом 22 квітня 2016 р. проведено круглий стіл «Державна житлова політика: проблеми і перспективи», під час якого обговорено питання щодо необхідності приведення житлових норм до вимог статті 47 Конституції України, внесення базових змін в чинний Житловий кодекс Української РСР (1983 рік) та Житлової Концепції України (1995 рік).


У комітеті також відбулися наради стосовно удосконалення містобудівного законодавства. Зокрема, депутати доопрацьовували законопроект «Про регулювання містобудівної діяльності» (щодо розширення видів містобудівної документації на місцевому рівні), який розглядатиметься уже на початку наступної сесії. Під час нарад у комітеті йшлося про потребу привести дозвільно-погоджувальні процедури у будівництві у відповідність до кращих європейських практик, що впорядкує відносини у будівництві та унеможливить самочинне будівництво, нові будівельні афери й технологічні катастрофи.

 

Коментар

 

Голова Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства Дмитро АНДРІЄВСЬКИЙ:

 


— Зміни у законодавстві щодо вдосконалення містобудівної документації давно назріли. Особливо актуально це з урахуванням процесів децентралізації та передачі повноважень органам місцевого самоврядування. Так, у законодавстві не передбачено взагалі розроблення містобудівної документації для об’єднаних територіальних громад. На жаль, запропоновані законодавчі ініціативи з цього питання містили суттєві недоліки, тому було прийнято рішення, до початку роботи нової сесії внести узгоджені з профільним міністерством законодавчі пропозиції. Зокрема, маємо передбачати при плануванні розвитку територій резервування земельних ділянок для доріг, очисних споруд.


Ми разом із колегами запропонували системні зміни до законодавства щодо здійснення контролю у сфері будівництва, які передбачають поставити дозвільні процедури у залежність від тих негативних наслідків, які можуть виникнути внаслідок руйнування будівель. Водночас залишається низка дискусійних питань стосовно розмірів штрафів, повноважень держархбудінспекції щодо скасування дозволів на будівництво. Думаю, ми зможемо знайти зважені ефективні рішення щодо цих питань.

 

Факт

 

За період з лютого по липень 2016 року проведено 13 засідань комітету. За результатами ухвалених рішень подано на розгляд з висновком головного комітету 22 законопроекти, 9 попередніх висновків на законопроекти до головного комітету, розглянуто 1012 листів і звернень.


Підготувала Анна ШЕВЧЕНКО.