Одеські вулиці сповнені несподіванок. То провал у центрі міста утворюється й автомобілі провалюються в нього, то розкопки, не завжди обгороджені, заважають руху людей. Що ближче осінь, то інтенсивніше проводять земляні роботи. Щоправда, така активність комунальників і ремонтників не завжди до вподоби мешканцям міста і його гостям, яких у літню пору стає більше, ніж місцевих жителів. Усі хочуть комфортних умов життя. А вони не з’являються найчастіше з вини ремонтників.

 

 

В Одесі триває ремонт на 32 вулицях, двох площах і двох скверах. Роботи проводять інтенсивно, задіяно понад 20 будівельних і дорожних механізмів. На Старосінній площі знесено будки і ятки та монтують нові торговельні павільйони. На 6-й станції Великого Фонтана облаштовують сквер, будують кафе. Особлива риса цих міні-будівництв міського масштабу — наявність повної вичерпної інформації: хто дозволив роботи, терміни початку й завершення робіт, виконавці, вартість робіт, джерело фінансування.


Але поряд із цими цивілізованими, скажімо так, роботами, часто-густо з’являються, особливо на околицях, таємничі траншеї, ями й котловани. У них немає господарів, але є підвищена небезпека. Особливо для дітей.


Відомо, що земляні роботи можуть розпочатися лише за наявності дозволу на проведення земляних робіт, виданого управлінням капітального будівництва. Дозвіл видається виконавцеві на підставі його письмової заяви встановленого зразка, дозвільних документів на заявлені роботи й проекту виконання робіт, погодженого з усіма зацікавленими службами й організаціями.


Дозвіл на виконання земляних робіт у місцях, де потрібне відновлення асфальтобетонного покриття чи відновлення зелених насаджень, видається виконавцеві тільки після укладання договору зі спеціалізованими організаціями, які мають ліцензії на зазначені роботи.


Виконання робіт за простроченими дозволами розцінюється як самовільне ведення земляних робіт і тягне за собою притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності. Одержання повторного дозволу здійснюється лише за підписом заступника міського голови.


Здалося б, ці азбучні будівельні істини мають бути відомі кожному, хто бере участь у земляних роботах. Проте на ділі далеко не все гладко у тих, хто займається ремонтом дорожнього «одягу».


Сьогодні в Одесі в місцях руху транспорту й пішоходів здебільшого не дотримується черговість робіт, яка забезпечує безпеку руху. Але порядок і черговість робіт встановлюються під час видачі дозволу на земляні роботи.

За безпеку руху транспорту й пішоходів відповідають особи, зазначені в дозволі.


Під час виконання робіт відповідальні особи повинні перебувати на місці будівництва, мати при собі дозвіл, затверджений і погоджений проект (креслення). Під час виконання земляних робіт механізмами виконавець робіт має вручити машиністові землерийного механізму схему виконання робіт механізованим способом і показати на місці межі робіт і розташування діючих комунікацій, збереження яких має бути забезпечено.


З метою якнайменшого захаращення вулиць і площ ґрунт, який дістається при виконання земляних робіт (крім родючого шару) має вивозитися на міське сміттєзвалище. Земляні роботи на вулицях, де обмежені умови не забезпечують безпечного руху транспорту й пішоходів, повинні виконуватися лише з вивезенням ґрунту.


Нещодавно у виконавчому комітеті Одеської міської ради відбувалася нарада, присвячена проблемам міських розкопок. Від посадових осіб вимагали відповідно до чинних нормативів місце робіт обгороджувати й облаштовувати попереджувальними дорожніми знаками стандартного виду, а в нічний час доби освітлювати; виставляти щити із вказівкою найменування організації, яка проводить роботи, номери її телефону, прізвище відповідальної особи, у разі необхідності обладнати об’їзди розритих ділянок проїзної частини та встановлювати знаки напрямку об’їзду.


Цю інформацію було доведено до відома одеситів, яких попросили надавати допомогу у виявленні фактів самовільних розкопок вулиць і площ. Завдяки пильним городянам чотири незаконні розкопки вдалося виявити й ліквідувати.


Коли надворі літо і асфальт плавиться під ногами, будь-яка вулична незручність — яма на дорозі, траншейний рів, горбистий асфальт — дратує. І, напевно, можна зрозуміти одеситів, які ставлять запитання: чи не можна для ремонту обрати погоду прохолоднішу і коли транспорту й туристів у місті поменшає.


Одеса.


Фото Олега ВОЛОДИМИРСЬКОГО.