До кінця року -- трохи більше півтора місяця. Візуально зведення мостових переходів через Дніпро у Запоріжжі виглядає мертвим. І хоча зусиллями прес-служби Запорізької ОДА заголовки місцевих ЗМІ більш ніж бадьорі, оті кляті цифри псують всю справу! Сьогодні на будові з поки нескоригованим кошторисом у 5,4 мільярда гривень (за цінами 2010 року) трудиться до сорока робітників. Будівництво, на яке начебто передбачено до кінця року 220 мільйонів із держбюджету (тепер кажуть що вже 180), 40 млн. гривень із міського і 20 мільйонів із обласного (пізніше і ці цифри начебто скоротили вдвічі) надійшло трохи більше 34 мільйонів. А саме 19,85 млн. з обласного бюджету, 10 млн. -- з міського і 4,5 млн. гривень -- із державного...

 

Начебто мостовикам обіцяні і якісь нерозмитнені металоконструкції, втім ще потрібно їхати до Маріуполя і... вести переговори з підприємством, на якому вони зберігаються. Про умови і терміни постачання... А йдеться про конструкції, які за своїми габаритами тільки водним транспортом доправити можна. Тому заголовки на кшталт "Мостобудівники готуються розпочати третій етап з насування металоконструкцій через р. Старий Дніпро", на наш погляд, виглядають занадто оптимістичними.

 

Утім, це вже традиція. Пам'ятається, що в кінці лютого 2012-го тодішній голова Запорізької ОДА, прибувши з натовпом журналістів на будову, де навіть і сторожа не видно було, на камеру розповідав, що все блискуче, і "завдяки турботі вельмишановного Віктора Федоровича" роботи тривають в нормальному ритмі і за графіком. Тому до кінця року (2012-го!) перший транспорт уже рушить новими переправами. Та мостів у класичному визначенні ("штучна споруда, зведена через річку, озеро, болото, протоку або будь-яку іншу водну перешкоду") немає і донині. Адже ключове слово тут "через".

 

Рух через Новий Дніпро (з Хортиці на Лівий берег) вже ніхто й не обіцяє. Посеред ріки стирчать лише бетонні опори, а ще так і недобудований 166-метровий (за проектом) пілон. Через більш вузький Старий Дніпро (340 м -- від тієї ж Хортиці до Правого берега) все-таки перекинули до середини ріки потужну стальну балку. Операцію здійснили методом насуванням в два етапи -- 72 плюс 96 метрів. Анонсована підготовка третього етапу має на меті перекрити ще один 96-метровий проліт. Поки ж зібрано 48 метрів конструкцій. Роботи ведуться понад місяць, і кажуть, що навіть у три зміни. Проте погодьтеся, що подібні об'єкти не 30-40 робітниками зводяться, і не за 4,5 мільйона гривень і державного бюджету, починаючи з оголошеного на початку вересня рішення про 220 мільйонів...

 

Леонід СОСНИЦЬКИЙ.

 

Запоріжжя.

 

Голос України