Якими продуктами вітчизняні агрокомпанії завойовують Азію

 

Вітчизняні товари дедалі наполегливіше просуваються на Схід. І це зовсім не випадковість. Взяти туди курс наших аграріїв змусили кілька причин. По-перше, Україна здатна виробляти величезну кількість сільськогосподарської продукції — зерна, борошна, олії, м’ясних та молочних товарів. Тому компанії постійно у пошуках нових ринків збуту. А по-друге, східні країни самі дуже зацікавлені в українських товарах. Тамтешнє населення постійно зростає, а отже, йому потрібно більше харчів. І Україна може задовольняти цей попит швидко і якісно.

 

 

«За результатами 2015/16 маркетингового року тільки Саудівська Аравія імпортувала від нас понад 2,3 мільйона тонн ячменю, що становить 52,9% всього вітчизняного експорту цієї культури. По суті, кожна четверта тонна, яку саудівці закуповують за кордоном — українська. І це — не межа. Є всі передумови для того, що східне королівство купуватиме від нас зерна ще більше», — прогнозують аналітики Української аграрної конфедерації.


Та не лише Саудівська Аравія зацікавлена у вирощеному на наших ланах. Тільки за перші вісім місяців 2016 року Китай закупив майже 2,5 млн. тонн кукурудзи саме з України.


Нещодавно група депутатів Верховної Ради з робочим візитом відвідала КНР. У складі делегації був і народний депутат Леонід Козаченко. На його думку, Піднебесна найбільше зацікавлена у співпраці з Україною саме в аграрній сфері.


«Ми вже маємо непогані результати такого співробітництва. Приміром, Україна посідає перше місце з постачання кукурудзи на китайський ринок. Ми змогли обійти навіть таких непростих конкурентів, як США. І це сталося тому, що наша кукурудза — не генно-модифікована. ГМ-продукція рослинного походження в Китаї — під забороною», — наголошує Леонід Козаченко.
Проте інтерес цієї країни не обмежується зерновими. Так, за підсумками січня—серпня цього року Піднебесна посіла друге місце в рейтингу імпортерів української молочної сироватки — з експортованих за цей період 16,6 тис. тонн цього продукту 2,65 тисячі (15,9%) припадають саме на Китай. Першість у цьому хіт-параді покупців нашої сироватки належить В’єтнаму. До цієї країни реалізовано майже 21,9% (3,65 тис. тонн) від усього експорту цього товару.


До речі, В’єтнам є важливим партнером України і в льонарстві — за підсумками 2015/16 маркетингового року майже 50,6% (21,2 тис. тонн) поставок насіння олійного льону були спрямовані саме туди. Однак є країна, яка встановила рекорд із любові до українського. Це — Індія. Важко уявити, але 93% соняшникової олії на тамтешньому ринку — з України. Сьогодні ця держава є найбільшим покупцем у нас згаданого продукту. В Індію відправляється кожна третя тонна соняшникової олії, яку Україна продає за кордон.


«Загалом на країни Азії припадає понад 60% експорту нашої соняшникової олії», — зазначають в Українській аграрній конфедерації. Там прогнозують, що планку експорту продовольства ми можемо у найближчі 5—10 років підняти до 80% від загального обсягу виробництва. Тобто Україна здатна виробляти таку велику кількість сільгосппродукції, що для внутрішнього ринку вистачить і 20%. Решту сміливо можна продавати за кордон.


З експортними можливостями до Азії знайомилася Галина КВІТКА.


Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.