Понад сто педагогів з області та інших регіонів країни зібрала в селі Хмельове Маловисківського району платформа EdCamp. Цей проект дає змогу підвищувати кваліфікацію, обмінюватися досвідом та вести діалог. Цього разу  спілкувалися за тематикою «Розвиток життєвих компетенцій та їх роль у житті сучасної успішної людини». 

 

Така форма спілкування дозволяє долучитися до розбудови нової української школи, пояснює натхненник поширення руху EdCamp в Україні, голова підкомітету загальноосвітньої освіти Громадської ради при Міністерстві освіти і науки Олександр Елькін.


Цей освітянський рух народився у відповідь на проблему, яка актуальна не тільки для України, — неефективність системи післядипломної освіти педагогів. «На жаль, курси підвищення кваліфікації не відповідають потребам сьогодення. Вчителі прагнуть нових знань, але не мають можливості їх отримати. У 2010 році спільнота вчителів Філадельфії (США) придумали формат для обміну думками, для навчання один в одного. Так народився рух EdCamp, який сьогодні поширений у 26 країнах. Хоч як дивно, але другою країною за ступенем входження в цей освітній рух є Україна», — розповідає Олександр Елькін.


Цього року серед 63 освітніх закладів країни журі обрало 11 переможців, і наші земляки отримали можливість провести EdCamp у Хмельовому. Директор школи, яка приймала гостей, Майя Тутаєва подякувала всім, хто допоміг організувати захід на Кіровоградщині. Партнери освітнього руху: відділ преси, освіти та культури Посольства США в Україні, Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO, видавництво «РАНОК», Mіcrosoft в Україні, OPEN KHATA.


...Учасників ділять на групи, і експерти кожній групі по черзі коротко розповідають про те, що вони презентуватимуть своїм колегам. Після цього кожен учасник самостійно обирає експерта та тему, яка його найбільше зацікавила.


У Хмельовому найбільше учасників зібрала презентація переселенця з Луганська, тренера з інформаційних технологій Івана Іванова, який створив Центр нової освіти. Сьогодні педагоги активно обговорюють законопроект «Про освіту», в якому передбачено сертифікацію їхніх знань. Іван розповідав вчителям про альтернативні програми самонавчання і розвитку, про дистанційні курси. Показав сервіси для створення опитувань і тестувань, дидактичних матеріалів, кросвордів, які можна використовувати в освітянській роботі. Порадив педагогам стати учасником спільноти сучасних освітян у Фейсбук «Уміти вчити».


Вчитель інформатики та фізики Бережанської школи, що на Тернопільщині, Роман Перунов показав колегам, як зробити під час уроку 3D голограму чи виміряти гучність оплесків. «Одна справа, коли ви вивчаєте теорію, інша, коли даєте можливість побачити процес або явище, або навіть самі берете участь у його творенні. Це дає змогу дітям зробити самим відкриття. Тоді учні краще запам’ятовують матеріал», — стверджує Роман.
Велику зацікавленість у вчительства викликала презентація Програми педагогічної майстерності та досягнень вчителів шкіл (TEA), яку реалізує Бюро у справах освіти та культури Державного департаменту США.

Помічниця аташе з питань культури Посольства США в Україні Олександра Єгорова розповіла про унікальну можливість для вчителів поглибити свою компетентність, покращити навички викладання та більше дізнатися про США. Програма передбачає підвищення кваліфікації в одному з американських вузів, а також стажування в середній школі. Конкурс на участь у програмі буде оголошено в грудні 2016 року.


Ставку на вчителів робить Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO. Його представник Олег Баклажов вважає, що вчительство — це та аудиторія, яка може бути активним учасником реформи місцевого самоврядування. 


На завершення учасники заходу висловили своє ставлення до Концепції нової української школи. Більшість вчителів, які були присутні на EdCamp в Хмельовому, — за реформи в освіті.

Кіровоградська область.

 

Учителі — за реформи і готові навчатися.


Фото автора.