8:00 ранку 28 грудня. Траса Львів -- Івано-Франківськ. Виїжджаємо зі Львова в напрямку Рогатина. Машини ледве повзуть. Туристи поспішають на Буковель. Подає сніг із дощем. Термометр показує мінус один. Дорога як дзеркало, покрилася кригою. Через кілька кілометрів -- перша ДТП. Дві легкові автомашини опинилися в кюветі. Водії розводять руками і з'ясовують стосунки.

 

На знімку:

 

ось таку картину під час ожеледиці
можна побачити на трасі Львів -- Івано-Франківськ

 

Ще кілька кілометрів -- і знову машини занесло на узбіччя. Джип зупинився біля кювету, а стара легкова автівка лежить на даху.

 

Найбільше проблем на дзеркальній льодовій дорозі все-таки у водіїв великих фур, які ледве повзуть під гору. Зупинитися для них дуже небезпечно, а тим більше -- сповзти назад. Машину може розвернути, і перекриється вся дорога.

 

На Львівському відрізку траси протягом півгодини ми побачили три ДТП. І всі, як правило, були спричинені ожеледицею на дорогах.

 

У нашій машині за кермом Володимир Войтків, інженер-автодорожник, практик з 20-річним стажем будівництва і експлуатації доріг. Він жваво коментує побачене.

 

-- Сьогоднішню ситуацію дорожня служба могла передбачити ще вчора увечері, варто було тільки глянути прогноз погоди, -- говорить водій. -- Львівський відрізок дороги до Франківська -- близько 60 кілометрів. Якщо б уночі чергова машина розсипала на дорозі протиожеледну суміш, ми б не мали нинішніх проблем.

 

Інженер береться за прості розрахунки. Посипати 60 кілометрів дороги коштує приблизно 30 тисяч гривень. А відремонтувати шість машин після ДТП -- понад 100 тисяч гривень.

 

-- Відчуваєте різницю? -- запитує Володимир Войтків. -- Вже не кажемо про три десятки фур, які зупинилися на узбіччях. Це теж затрати часу і грошей.

 

-- Чому не спрацювали дорожні служби? -- запитуємо.

 

-- Мабуть, розраховували, що за кілька годин після потепління автомашини самі розіб'ють лід на дорогах. Зекономили!

 

Промайнули Львівську область, виїжджаємо на Івано-Франківщину. У селі Фрага відчувається, що вночі дорогу посипали піском. Нема крижаного покриву і машину не заносить. Їдемо далі і звертаємо увагу, що на підйомах невеличкі купи пуску. Якщо фури почне заносити, водії матимуть чим підсипати дорогу.

 

-- Оце господарі, дороги посипані, жодних заторів, -- хвалить водій "Івано-Франківський облавтодор". -- У львівських дорожників більше грошей, --дивується. -- Мають великі надходження з митних переходів, але дуже економно доглядають дороги. Їхні колеги з Івано-Франківська не такі скупі, -- жартує і показує на ідеальний шлях.

 

Навчені сніговим циклоном, який пронісся на початку грудня, працівники Служби автомобільних доріг спільно з ДП "Івано-Франківський облавтодор" сьогодні вживають усіх заходів, щоб не допустити ускладнення руху автотранспорту і аварійних ситуацій на автодорогах загального користування.

 

Як розповів начальник Служби автомобільних доріг Івано-Франківської області Василь Буджак, ускладнений проїзд лише на перевальних ділянках доріг із Закарпатською областю, в районі Вишківського перевалу, де вже намело до метра снігу, тому снігоочисна техніка там працює цілодобово.

 

Відправитися в рейд зимовими дорогами нас попросили читачі "Голосу України". Зателефонували 27 грудня і розповіли, що робиться на Орявському перевалі на території Сколівського району. На Закарпатті дороги посипані, а на Львівщині ожеледиця і затори. Кавалькада машин, що не можуть піднятися вгору, розтяглася аж до Тухольки.

 

"Проблем було б менше, -- каже інженер-автодорожник Володимир Войтків, -- якби компанія, яка будувала дорогу, ще б її експлуатувала так, як за кордоном. У нас одні будують, інші експлуатують. У цьому плані потрібно змінити законодавство".

 

Галина БРУХАЛЬ.

 

Івано-Франківська область.

 

Богдан КУШНІР.

Фото Богдана КУШНІРА.

 

Львівська область.

 

Голос України