Останнім часом до переліку найбільш обговорюваних тем на Житомирщині увійшла вартість проїзду. Люди діляться останніми новинами.

 

-- Уявляєш, проїзд із Житомира до Коростеня подорожчав одразу на 12 гривень. Ще два дні тому платив 48 гривень, а сьогодні вже 60.

 

-- За поїздку з Новограда-Волинського до Житомира водій сказав платити 36 гривень, на 6 більше, ніж було раніше.

 

Зачепило підвищення і приміські маршрути.

 

-- Уранці 10 січня, їдучи на роботу, платив уже 9 гривень за проїзд з Озерного до Житомира. Хоча ще 9 січня вартість проїзду була 7 гривень, -- це ще одне враження.

 

В управлінні промисловості, розвитку інфраструктури і туризму ОДА нагадали, що перевізники самостійно встановлюють ціни на проїзд. Обласна влада не регулює встановлення тарифів. Такі повноваження з обладміністрації зняли. Щоб підвищити ціни на маршрутах, перевізники мають обґрунтувати це. А потім самостійно змінюють вартість проїзду. Вона може бути різною, бо залежить і від того, на якій системі оподаткування працює перевізник.

 

А яка ситуація з міськими перевезеннями? У вересні одна з газет вмістила публікацію під заголовком: "Ряд перевізників виступає категорично проти підвищення тарифів!" Нині на своїй сторінці у Фейсбуці заступник житомирського міського голови Дмитро Ткачук опублікував листи перевізників щодо підвищення цін на проїзд у транспорті. Ось типове формулювання: "У зв'язку з підвищенням цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини, шини, а також підвищенням рівня мінімальної зарплати просимо підвищити вартість проїзду. У разі відмови ми будемо змушені тимчасово припинити рух автобусів". Про "тимчасове припинення" пишуть не всі. А загалом формулювання схожі. Дмитро Ткачук навіть пожартував, що була, мабуть, якась "таємна вечеря", де вони все між собою узгодили.

 

Найзагадковіше в усьому цьому -- посилання на підвищення мінімальної заробітної плати. Скільки справді отримують водії, відомо тільки вузькому колу людей. Адже ніхто нікому ніяких квитків не видає. То як порахувати виручку? Але в будь-якому разі, якщо офіційно платять по мінімуму і далі платитимуть по мінімуму, затрати власників маршрутів зростуть, адже й нарахування на зарплату стануть більшими.

 

А як реагують на перспективу здорожчання проїзду пасажири? Вони обурюються, що після цього їх і далі возитимуть у тісних брудних коробках на колесах, порушуючи правила руху... А ще закликають владу поповнити тролейбусний парк. Вартість проїзду в електротранспорті теж зросте, це неминуче, бо електроенергія останнім часом дорожчала кілька разів, то хоча б ґудзики не обривали...

 

Оксана ЛУК'ЯНЕНКО.

 

Житомир.

 

Голос України