Останнім часом до переліку найбільш обговорюваних тем на Житомирщині увійшла вартість проїзду. Люди діляться останніми новинами.

 

— Уявляєш, проїзд із Житомира до Коростеня подорожчав одразу на 12 гривень. Ще два дні тому платив 48 гривень, а сьогодні вже 60.


— За поїздку з Новограда-Волинського до Житомира водій сказав платити 36 гривень, тобто на 6 гривень більше.


Не оминуло підвищення і приміські маршрути.


— Уранці 10 січня, їдучи на роботу, платив уже 9 гривень за проїзд з Озерного до Житомира. Хоча ще 9 січня вартість проїзду була 7 гривень, — це ще одне враження.


В управлінні промисловості, розвитку інфраструктури і туризму ОДА нагадали, що перевізники самостійно встановлюють ціни на проїзд. Обласна влада не регулює тарифи. Такі повноваження з обладміністрації зняли. Щоб підвищити ціни на маршрутах, перевізники мають обґрунтувати це. А потім самостійно змінюють вартість проїзду. Вона може бути різною, бо залежить і від того, за якою системою оподаткування працює перевізник.


А яка ситуація з міськими перевезеннями? У вересні одна з газет розмістила публікацію під заголовком: «Ряд перевізників виступає категорично проти підвищення тарифів!» Нині на своїй сторінці у Фейсбуку заступник житомирського міського голови Дмитро Ткачук опублікував листи перевізників щодо підвищення цін на проїзд у транспорті. Ось типове формулювання: «У зв’язку з підвищенням цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини, шини, а також підвищенням рівня мінімальної зарплати просимо підвищити вартість проїзду. У разі відмови ми будемо змушені зупинити рух автобусів». Про «зупинення» пишуть не всі. А загалом формулювання схожі. Дмитро Ткачук навіть пожартував, що була, мабуть, якась «таємна вечеря», де вони все між собою узгодили.


Найзагадковіше в усьому цьому — посилання на підвищення мінімальної заробітної плати. Скільки справді отримують водії, відомо тільки вузькому колу осіб. Адже ніхто нікому квитки не видає. То як порахувати виручку? Але в будь-якому разі, якщо офіційно платять по мінімуму і далі платитимуть по мінімуму, то витрати власників маршрутів зростуть, адже й нарахування на зарплату стануть більшими.


А як реагують на перспективу здорожчання проїзду пасажири? Вони обурюються, що після цього їх і далі возитимуть у тісних брудних коробках на колесах, порушуючи правила руху... А ще закликають владу поповнити тролейбусний парк. Вартість проїзду в електротранспорті теж зросте, це неминуче, бо електроенергія останнім часом дорожчала кілька разів, то хоча б ґудзики не обривали...


Житомир.