Півмільйона доларів США, саме таку суму у перерахуванні з російських рублів у буквальному значенні слова закопали у сніг чиновники «адміністрації» Сімферополя на реконструкцію двох найстаріших міських вулиць імені Пушкіна та Карла Маркса.

 

Реконструкцію історичної частини міста почали у вересні та обіцяли завершити до кінця минулого року. Як це зазвичай буває, ремонт тривав за будь-якої погоди, незважаючи на дощі, сніг і морози. Зрештою, щойно сніг трохи зійшов, змогли побачити наяву всю безгосподарність під час проведення робіт: плитка «попливла» і частково пошкодилася, а зливові стоки виявилися забитими.


Містяни почали активно викладати розруху, що утворилася після «ремонту» на цих двох вулицях, які є пішохідними та улюбленими для прогулянок.


Скандал із приводу реконструкції почався ще в самому її початку. На вулиці Пушкіна вирубали стародавні липи, мотивуючи це тим, що вони загрожують пішоходам, але, як виявилося, справа була зовсім не в цьому, а в кругленькій сумі, яку витратили на викорчовування, розпилювання та висадження нових дерев.


Далі — більше. Кількаразові звернення громадськості щодо того, що неприпустимо, коли ллє дощ і сипле сніг, а тим більше в морози, укладати плитку, ні до чого не привели.


«Мер» Сімферополя Геннадій Бахарєв, зібравши представників російських ЗМІ просто на вулицях, що їх реконструюють, пустився у відверті міркування про те, що непогода й підрядник стали ключовими чинниками невдалої реконструкції центру міста.
«Очікування сімферопольців від реконструкції, так само, як і в нас усіх, трохи-трохи не зійшлися з тим, що ми побачили. Але це тимчасово, можу всіх заспокоїти. Як завжди, відповіді на два головні російські питання: хто винний і що робити? — ми знаємо», — зазначив він.


Два відомі російські питання у цьому зв’язку нагадують і дві споконвічні російські біди: дурні та дороги. У застосуванні до Криму, це насамперед невтримний розмах корупції. Річ у тому, що бюджетні кошти, які виділяються, невпинно розкрадаються, а чиновники загрузли в хабарництві. За останні два з половиною року в «уряді» Криму від первісного складу зразка кінця лютого 2014 року залишилося не більше 10%. Всі інші покинули свої посади через корупційні скандали. Так було з міністром промисловості Андрієм Скринником і його наступниками на цій посаді, така само ситуація й у міністерствах транспорту, ЖКГ, палива та енергетики, де вже змінилося по чотири-п’ять міністрів.


Не краща ситуація й у міських адміністраціях. На великому хабарі торік зловили «мера» Феодосії Дмитра Щепеткова і його заступника. У Керчі було затримано «мера» Сергія Писарєва за хабар в 3,2 млн. рублів (майже 1 млн. грн.) і також його заступника Олега Шевченка на хабарі в 380 тис. руб. Шість разів мінялося керівництво Бахчисарая, тричі Керчі, двічі Феодосії й Джанкоя. Це вже не кажучи про керівників державних підприємств, через які проганялися бюджетні кошти.


Державні й підрядні організації, що одержують бюджетні кошти, мають непоганий «навар», з яким і діляться із чиновниками. Приміром, закуповують плитку або матеріал для дорожнього покриття в кілька разів дешевше, а на паперах вони проходять як дорогі матеріали, різниця, зрозуміло, іде в кишеню. Пересічні кримчани просто обурені таким свавіллям.


Соціальні мережі кримського сегмента Інтернету раз у раз рясніють неприємними висловлюваннями на адресу влади. Жителі Сімферополя обурюються із приводу та швидкості прибуття карет «швидкої допомоги» до хворих у вихідні дні. «Влада відрапортувала, що закуплено та передано до лікарень понад 300 автомобілів «швидкої», а машину з лікарями доводиться чекати по кілька годин, це просто знущання», — написав один із активних користувачів соцмереж. І це не поодиноке звернення або скоріше крик про допомогу. Проте ніяких дій і реакції з боку влади не надійшло. І не зрозуміти тут, яка із двох російських бід виявиться переважаючою — дороги чи все-таки дурні від влади.

Крим.