Одразу на гривню підвищили тариф на проїзд у громадському транспорті Кропивницького вже з наступного тижня. Як стверджують учасники спільної робочої групи, які розглядали питання підвищення цін, зроблено це в обмін на обіцянки запровадження жорсткого контролю за графіками руху і створення конкурентного середовища. Отакий компроміс... Чому не можна було контролювати і створювати за нижчих тарифів — не зізнаються.

Тим часом члени міськвиконкому підтримали запропонований колегіальний проект рішення та погодили вартість проїзду в розмірі 4,5 гривні — для маршрутних таксі, та 4 гривні — для автобусів у звичайному режимі руху.

Водночас громадська рада ініціювала проведення моніторингу пасажиропотоків за всіма міськими маршрутами. Також виконком підтримав вимогу щодо підписання додаткових угод з перевізниками про створення умов об’єктивного контролю за дотриманням графіків руху. До кінця 2017-го всі транспортні засоби мають бути обладнані GPS-трекерами і підключені до центральної диспетчерської системи міста.

Як зазначив секретар міської ради Андрій Табалов, на роботу підприємств в усіх галузях, і в сфері пасажирських перевезень також, впливають економічні чинники. А практика регулювання тарифів залишилася з минулого — за радянськими методами. Водночас західноєвропейська практика — це створення конкурентного середовища і формування вартості послуг у результаті впливу ринку.

«Владі складно впливати на ситуацію з перевезенням пасажирів, оскільки в місті відсутній автобусний транспорт комунальної власності, який би і створював здорову конкуренцію», — аргументує міський голова Кропивницького Андрій Райкович.

Проте місто повернуло у свою власність тролейбусний парк, закуплено нові тролейбуси. Тож обіцяють налагодити стабільну роботу транспорту. Панацеєю можуть стати й двадцять великих стомісних автобусів, які в обласному центрі збираються придбати. Потребу здійснення такого кроку розглядатимуть уже на найближчій сесії міської ради.

Петро МЕЛЬНИК.

Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.

Кропивницький.

 

ТИМ ЧАСОМ

Апетити стримують антимонопольники

Полтавське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України не погодило підвищення вартості проїзду в автобусах і маршрутках Кременчука та Лубен. Про це на прес-конференції повідомив керівник згаданого відділення Володимир Оніщенко. За його словами, зроблені самими перевізниками розрахунки не містили належних економічних обґрунтувань, які б давали їм підстави для «перемальовування» цифр на проїзних квитках у бік збільшення. Надто з урахуванням досліджень пасажиропотоків, які зробили органи місцевого самоврядування згаданих міст.

До речі, у Полтаві автоперевізники також заявляли про необхідність підвищувати вартість проїзду з нинішніх чотирьох до п’яти й навіть шести гривень. Та, оскільки, за словами Володимира Оніщенка, в облцентрі досі не проведено дослідження пасажиропотоків, підстав для здорожчання фахівці територіального відділення АМКУ поки що не бачать.

Василь НЕЇЖМАК.

Полтава.