Щодня у Київ із передмість приїжджають майже 400 тисяч осіб (за даними обладміністрації, третина праце-здатного населення області працює в мегаполісі). У КОДА розуміють, що це дуже важлива соціальна проблема, і наголошують, що від цін на проїзд безпосередньо залежить матеріальне становище людей. 

 

 

Річ у тім, що з 21 січня місцеві перевізники різко підвищили вартість проїзду — на 25—35 відсотків — до 12—16 гривень. Тоді влада області заявила, що змусить транспортників обґрунтувати істотне подорожчання проїзду, а Антимонопольний комітет України доручив своєму територіальному відділенню розібратися в тому, що відбувається. Потім пролунав заклик від влади із 6 лютого знизити вартість проїзду до колишнього рівня. Було також оголошено, що працює комісія зі встановлення обґрунтованої вартості проїзду з урахуванням платоспроможності населення. Потім влада оголосила, що із 6 лютого кілька компаній-перевізників, які обслуговують маршрути у Вишневому й Боярці, все-таки знизили плату за проїзд. А з 13 лютого всі знову платили по 12 гривень у мікроавтобусах № 716, 718, 721, 301. Такі ж дані опублікували й журналісти «Української правди».


— Склалася ситуація, коли з Ірпеня, Бучі, Ворзеля, Вишневого й інших міст дістатися до Києва на роботу стало не просто дорого, а й практично неможливо, — каже мешканка Ворзеля Людмила. — Річ у тім, що на приміську електричку надії немає — вона ходить із величезним інтервалом. А наш напрямок Ворзель—Київ обслуговує один мікроавтобусний маршрут № 424 Ірпінського автопідприємства 13250. Місяць тому вони підняли вартість проїзду до 16 гривень, мотивуючи це тим, що зросли накладні витрати — підвищилася вартість пально-мастильних матеріалів, запчастин та ін. Але збільшити випуск машин на лінії вони також не можуть — їх просто немає в автопарку. У морози й снігопади вранці на зупинці збирається величезна черга людей, які їдуть на роботу в столицю. Штурмують маршрутку також пенсіонери і школярі. Але надміру переповнені жовті «Богдани», за небезпечну поїздку в яких доводиться тепер викладати більші гроші, не завжди швидко потрапляють у Київ. Якщо через погодні умови в’їзд до міста перекривають, то на КПП доводиться стояти годину. Ситуація просто безвихідна!


Жителі Ірпеня на сайті міста склали кілька петицій місцевій владі, і за кілька днів зібрали безліч підписів. Ось що пишуть громадяни:


«Прошу звернути особливу увагу на те, що Ірпінське АТП 13250 підвищило ціни на проїзд у всіх приміських маршрутних таксі, але на жоден відсоток не поліпшило надання сервісу в транспорті. Автобуси в аварійному стані: можуть дорогою згубити колесо, не закриваються двері, несправні гальма, а також брудно, холодно, сидіння з обірваною обшивкою та зламаними поручнями. 6 лютого на сайтах http://kіev.segodnya.ua, «Українська правда», з посиланням на дані прес-служби Київської облдержадміністраціі, повідомили, що ціни на проїзд знижено, але насправді цього не сталося. Якщо перевізник уже вдруге за останні три місяці підвищує вартість проїзду, то коли нам чекати підвищення якості обслуговування?». Автор — Юлія Товстолип. 


Перед цим також з’явилася петиція з вимогою розібратися в діях АТП, яка швидко набрала дві сотні підписів. Відповідей на них місцева влада поки що не дає, очікуючи, коли набереться необхідна кількість голосів. Переповнена заявами громадян із різних міст області й сторінка КОДА у Фейсбуці. Були випадки, коли рух транспорту на трасах перекривали на знак протесту проти підвищення плати за проїзд. Ось що пишуть користувачі.


Zabіyaka Andrey: «Жителі міста Вишневе Київської області оголосили війну маршрутним перевізникам. Люди обурені підвищенням вартості проїзду. Кілька днів тому ціна в деяких маршрутках зросла наполовину. Місцеві вважають це необґрунтованим і вимагають повернутися до старих тарифів. Перевізники спілкуватися з громадянами відмовляються. А нову ціну пояснюють підвищенням мінімальної зарплати й курсу долара. Люди зібрали підписи й передали свої вимоги місцевій владі. Нинішню акцію називають попереджувальною. І запевняють: якщо їх не почують, діятимуть радикально. Поки що з боку адміністрації надійшла банальна відписка. Цілком імовірно, нашій адміністрації це вигідно. Протягом десятків років ті самі перевізники окупували Вишневе. У них тут немає конкурентів. А чому? Якщо перевізник не здатен упоратися, то чи не час йому поступитися місцем іншому? Згідно з тендером. Хто виграє. З державного транспорту тільки електричка. Хоч як дивно, в такому місті, як Вишневе, немає рейсового автобуса (за старих часів був № 82). Звичайно — він же нерентабельний. З нього не можна взяти «мзду». Цілком можливо, такий стан справ влаштовує і перевізників, і адміністрацію. Якщо б можна було, то й електричку скасували б».


На жаль, владі Київської області знайти розумний компроміс із приватними перевізниками буде досить складно, бо автомобілісти обґрунтовують свої нові тарифи із цифрами в руках, а чинне законодавство дозволяє їм підвищувати ціну, щоб зберегти рентабельність підприємства. От тільки в пасажирів немає змоги платити перевізникам, щоб дістатися до роботи. Проїзд у приміській маршрутці до Києва за 16 гривень, за підрахунками наших читачів, виллється в більш як 700 гривень на місяць, а з урахуванням оплати столичного транспорту — в понад 900 гривень. А якщо в мегаполіс на роботу й навчання їздить уся родина?

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.