Минулого місяця українські виробники збільшили поставки за кордон цукру вдвічі порівняно з січнем -- до 113,2 тисячі тонн. Найбільше його відправили до Кот-д’Івуару, Лівії, Мавританії. Немало вивезли також до Шрі-Ланки та М'янми.

З вересня вже експортовано майже 523 тисячі тонн цього вітчизняного стратегічного продукту, розповіла керівник аналітичного відділу "Укрцукру" Руслана Бутило під час Міжнародного конгресу виробників та переробників цукрових буряків Sugar World 2017, який пройшов у Києві. Тоді як за увесь 2016 рік за кордон реалізували 442,7 тис. т цукру на 215,9 мільйона доларів. Такий прорив, коментують ситуацію в галузевій асоціації, зумовлений не лише вигідними ціновими пропозиціями, а й планомірним підвищенням якості цукру. Там зазначають: попри те, що кількість цукрових заводів скорочується, натомість збільшуються їх потужності. І хоча втрачено колосальний ринок збуту стратегічного продукту на пострадянському просторі, але є і позитивні моменти. Щоб завоювати нові ринки, переробникам доводиться впроваджувати сучасні технології, в результаті чого маємо зростання продуктивності працюючих підприємств.

 

 

Ці фактори сприяють розширенню посівних площ під буряками. За оцінками фахівців, нинішнього року аграрії збільшать їх на 10% -- до 320 тисяч гектарів. Та попри оптимістичні прогнози у цій солодкій діжці знайшлася і ложка дьогтю. Як наголошували учасники конгресу, не тільки Україна збирається цього року підзаробити з цукром. А й інші держави намагатимуться використати свій шанс. І конкуренція на міжнародних ринках посилюватиметься, адже у багатьох країнах, де продукують солодкий пісок,  очікують зростання виробництва. Світова його пропозиція також збільшиться.  

 

 

Водночас те, що радує нині цукроварів, не завжди добре для споживача. Нарощування обсягів продажу солодкого піску за кордон робить його дорожчим у вітчизняних крамницях. За кілограмову упаковку в торгівельних мережах вже правлять 20 гривень.

 

Що стосується конгресу, то він став таким собі майданчиком для обміну досвідом та передовими технологіями від потужних представників галузі.

Особливий інтерес викликали прогнози та плани ключових гравців ринку на наступний сезон. Учасники обговорили й актуальність виробництва біоетанолу з буряків, адже це не лише додатковий дохід і скорочення витрат, а й  перспектива створити енергонезалежну країну.

 

 

Також у рамках Sugar World 2017 працювала спеціальна виставкова зона, де компанії-партнери, серед яких Syngenta, Adama, Maribo, Higienix, KET,Stoller Ukraine, BMA, WOG, NORD, Betaseed, Alfa Smart Agro, KAHL, Seed Invest, TenCate, EnerDry, Ag-Bag Україна, Агроскоп, Агротехніка, Укравтономгаз, Завод Кобзаренка, Екоплант, Штеферс презентували новинки в сфері насіння, засобів захисту рослин та "розумних" технологій.

 

Галина КВІТКА.

 

Фото надані асоціацією «Укрцукор».