У Запоріжжі вже до осені збираються підвищити вартість проїзду у маршрутках до 5 гривень. А далі, як планують у міському управлінні транспорту та зв'язку, він подорожчає і у трамваях та тролейбусах. Мовляв, перевізники скаржаться, що зібраних грошей вистачає лише на бензин та зарплати водіям, а на розвиток галузі не лишається й копійки.

 

Варто додати, що в період обвалу гривні вартість проїзду у запорізьких маршрутках уже піднімалася до 4,5 гривні, втім, дуже швидко її знизили. Бо коли мікроавтобуси почали ганяти Соборним проспектом напівпорожні, а водії стали самовільно малювати на картонках "4 грн.", міська влада пішла "назустріч вимогам трудящих" і знизила тариф до вказаної суми.

 

Втім, не виключено, що подорожчання -- то таки стратегічний задум у боротьбі з приватними перевізниками. Адже починаючи з 2000 року, коли до влади прийшов міський голова Олександр Поляк, політика міськради була простою: всіма способами знищити конкуренцію саме маршрутникам. Так із вулиць міста дуже швидко зникли великі автобуси та цілі тролейбусні маршрути. Щодо трамвая, то за якийсь рік тут навіть рейки з нині проспекту Соборного демонтували.

 

Так тривало півтора десятиліття. Пасажирські перевезення у Запоріжжі окрім численних нарікань на жахливі умови поїздок, завдяки публікаціям у місцевих ЗМІ висунулися в розряд найкорумпованіших галузей міського господарства. Але далі розмов справа не рухалася ніяк. А з приходом уже теперішнього міського голови Володимира Буряка транспортна політика дещо змінилася. Тут навпаки акцент почали робити на великі автобуси й тролейбуси. Перший автобусний маршрут, вісімнадцятий, який проходить через усе місто з Бородінського мікрорайону до Південного, став, як свідчить статистка, економічно вигідним. Це за умови, що він і дешевший для пасажирів (3 гривні), і безплатний для пільговиків, та й узагалі їхати таким автобусом -- одне задоволення.

 

У планах на поточний рік -- впровадження ще мінімум одного такого маршруту. Зауважимо, що маршрутка вже програє йому за ціною, а коли вартість на останню підстрибне ще більше, то пасажир прогнозовано проголосує проти неї ногами.

 

Утім, маршрутники теж хочуть жити... Соціальні мережі рекомендують їм просто прибрати фірми-прокладки, які всі останні 15 років грабують водіїв, заробляючи на них шалені гроші. Хоча без частини тих грошей, витрачених на лобіювання кардинальних змін у структурі пасажирських перевезень Запоріжжя, ті ж маршрутники сьогодні не були б фаворитами міських вулиць.

 

Леонід СОСНИЦЬКИЙ.

 

Запоріжжя.

 

Голос України