Днями засоби масової інформації, закликаючи у свідки прес-службу Антимонопольного комітету України (АМКУ), повідомили, що три найбільші українські мобільні оператори — «Київстар», «МТС Україна», «Лайфселл» — надають своїм абонентам «неточну інформацію про тарифи на голосовий зв’язок»!.. Так, ніби це якесь надзвичайне відкриття, і клієнти, що хоч раз мали справу з названими операторами, не переконуються у тому на власному досвіді щодня й щохвилини!

 

Зосередьмося на річному звіті Антимонопольного комітету. Там зазначено, що оператори зазвичай вказують: секунда розмови коштує стільки-то гривень. А додатково повідомляють про принципи тарифікації дзвінків. Наприклад, «Київстар» зазначає, що вона посекундна, й уточнює, що здійснюється щопершої секунди кожної хвилини розмови в розмірі, зазначеному як вартість хвилини. А секунди з 2-ї по 60-ту не тарифікуються, йдеться у звіті АМКУ. У «Лайфселл» також посекундна тарифікація, але здійснюється вона в першу секунду кожної хвилини розмови. А решта 59 секунд, нібито, надаються в рахунок вартості першої секунди. «МТС Україна» вказує: тарифікація здійснюється в першу секунду кожної хвилини, але «забуває» попередити, що вона теж... посекундна (???). Як то мовиться, хоч верть-круть, хоч круть-верть, а все одно платити нам!..

Не перестають дивувати винахідливість, фантазія і творчий політ думки торговців лімітами й безлімітами... І все це для того, аби забити памороки довірливому клієнтові! Чого тільки варта ота вигадка про першу секунду, що тарифікується, а решта 59 секунд... надається в рахунок вартості і та-та-та-та-та... в тому ж дусі? Така, мовляв, цінова політика і... принципи ціноутворення. Просто якесь словоблудство!

Порадіймо за АМКУ, який навіть рекомендував «МТС» «не вводити в оману абонентів». І, що б ви думали? Компанія, як стверджують у відомстві, порушення усунула. А от стосовно «Київстар» і «Лайфселл», додають у комітеті, поки що слідство триває. І за його результатами очікується винесення уже не рекомендацій... Рішень. Їх проекти, мовляв, оператори отримають найближчим часом. Здавалося б, меч правосуддя упав на голови порушників, і ті чимдуж кинулися виконувати приписи і «припинили маніпуляції з інформуванням абонентів».

Та де там? Якби ж то оператори тільки «маніпулювали», як називають ті дії в АМКУ, а вони ще й нахабно залазять своїм клієнтам у кишеню! І спроби щось довести абсолютно нереальні й приречені на провал. Забудьте ті часи, коли твердження, що клієнт завжди правий, було нормою! Це було давно й неправда: можна півдня витратити на переговори з представником оператора, але правди ви не почуєте! І гроші не повернуть. Наведуть безліч аргументів, але свою провину не визнають!

«Мережі мобільного зв’язку «Київстар», «МТС Україна» та «Лайфселл» обкрадають пенсіонерів, — підтверджує у листі до редакції Микола Колісник із Галаганівки, що в Чигиринському районі на Черкащині, — понавигадували акцій, бонусів, якихось «кліків», а вони утруднюють зв’язок, відволікають людей, нав’язують свої правила... Доводиться щопівгодини перечитувати СМСки, вникати, підраховувати, набирати відповіді. Тицьнув не ту клавішу — помилився — надходить повідомлення: з вас знято 9,56... Іншим разом — 40 грн. Пропонують що завгодно, тільки не якісний зв’язок із прозорою і зрозумілою оплатою.  Ну, навіщо мені на старості літ вивчення іспанської мови, сучасні естрадні хіти, йога, гімнастика та вегетаріанська дієта, якщо з нашою жебрацькою пенсією звичайної — людської — не завжди можна дотриматися?!».

А й справді, погодимося ми із численною армією користувачів мобільного зв’язку. Ми платимо свої гроші й хочемо натомість отримувати якісні послуги за зрозумілими тарифами, а не брати участь у якихось атракціонах, що нав’язують мобільні оператори. Це їм поки що вдається! І АМКУ їм... не указ.

Віктор БОНДАР.

Мал. Миколи КАПУСТИ.