Близько шостої вечора, коли надворі ще добре видно, у Хмельницькому молода дівчина переходила одну з вулиць. Світлофора там не було, але йшла вона по «зебрі», коли на неї наїхало авто.

Постраждала отримала тяжкі переломи кісток, і її довелось доправляти до реанімації.

 

На знімку: комунальники встановлюють нові світлодіодні світлофори, які мають звукові таймери, помітніше світло і, що важливо, вони значно енергоекономніші, ніж старі.


Фото автора.

Наступного дня під колесами машини опинилась п’ятнадцятилітня дівчинка. Так само на переході. Але цього разу працював ще й світлофор. Дитину із переломами також відправили до лікарні.


Ще через день шістнадцятирічний юнак повертався з тренування. На тій само вулиці, що і попередню жертву ДТП, його збив автомобіль. Удар був таким сильним, що хлопець пролетів кілька метрів і з силою вдарився об асфальт. Йому пощастило: немає переломів і розривів внутрішніх органів, зате отримав сильні забої, синці і гулю на голові.


А за тиждень до того під колесами машини опинилась молода мама з дворічною донькою та п’ятирічним сином. Усі вони втрапили у ДТП так само на пішохідному переході. В результаті у жінки перелом черепа, хлопчик отримав удар, після якого опинився в реанімації в тяжкому стані. А його сестричку мати просто прикрила собою, тому її травми виявились найлегшими...


Це неповна хронологія дорожніх аварій, що стались в обласному центрі протягом двох тижнів. Що характерно для всіх ДТП — вони трапились на переходах. Але, як пояснювали водії, вони не бачили, не помічали пішоходів. Чому ж найнебезпечнішими для останніх виявляються ті місця, де їм мала би бути гарантована безпека?


Навряд чи вдасться дати однозначну відповідь на це запитання. Але статистика змусила задуматись над ним і міську владу.


— У нас є такі ділянки, де водію треба мати не два, а чотири ока, щоб стежити за ситуацією на дорозі, — розповів міський голова Олександр Симчишин. — Бо, приміром, з одного боку — кільцевий рух, з другого — виїзд з перехрестя, а одразу перед очима — пішохідний перехід. Побачити все одночасно просто неможливо.


Щоб максимально убезпечити рух, у місті вирішили для початку провести своєрідний аудит таких ділянок. Кажуть, до цього спонукали ще й приписи поліції, висновки комунальної служби і звернення хмельничан. Останні часто самі вносять чимало пропозицій, де потрібно облаштувати перехід чи встановити світлофор, а де й просто заборонити рух.


Щоб побачити загальну картину, вирішили не обмежуватись лише виявленням критичних місць. Паралельно комунальники перевіряють і аналізують всі дорожні знаки, розмітку, світлофори, лежачі поліцейські і навіть те, наскільки ефективно використовуються підземні переходи — одне слово, все те, що визначає і впливає на безпеку на дорогах. З часом планують провести повну модернізацію. Всього господарства. 


А вже тепер розпочали з оновлення світлофорів. На це з міського бюджету спрямували майже три мільйони гривень. Старі електролампові замінюють на сучасні світлодіодні. Таких має бути 236 на восьми вулицях обласного центру. На них обов’язково встановлені таймери зворотного відліку часу, котрі мають убезпечити пішоходів і водіїв від аварій — якщо не помітиш такий світлофор, то почуєш його.


Як розповів начальник управління ЖКГ Василь Новачок, нові встановлюють насамперед на центральних вулицях, де не встигли зробити це раніше, і де найбільша ймовірність ДТП через скупчення транспорту і пішоходів.

Найближчим часом замінять світлофори і на дванадцяти перехрестях різних мікрорайонів. Вони мають стати додатковими «очима» і для водіїв, і для пішоходів.

Хмельницький.