Один із найбільших європейських лоукостерів — компанія Ryanaіr — скасував вихід на український ринок. «На жаль, аеропорт Києва («Бориспіль». — Авт.) обрав підтримку високобюджетних авіакомпаній (включно з Міжнародними авіалініями України) та позбавив українських споживачів/відвідувачів доступу до Європи за найнижчими цінами та найширшої мережі напрямків. У результаті у Ryanaіr не було іншого виходу, ніж скасувати чотири нові рейси до Києва та сім до Львова, що призведе до втрати 500 тисяч пасажирів і 400 робочих місць», — вказано на сайті авіакомпанії.
Водночас, за словами керівника аеропорту «Бориспіль» Павла Рябікіна, надмірні вимоги перевізника вилилися б у збитки у 2 мільярди гривень. У заяві, яку він оприлюднив напередодні, вказується, що Ryanaіr зажадав цілий список вимог, які, на його думку, є незаконні і неможливі. Наприклад, безплатними мають бути: аеронавігація, стійки реєстрації, стоянки для таксі, площі для реклами, оренда площ в терміналі, система прийому багажу, офіси для продажу авіаквитків, земля для будівництва готелю, закріплення місць стоянок для літаків, офіси для служби оренди автомобілів тощо. Рябікін також нагадав, що до «Борисполя» Ryanaіr відмовив і столичний аеропорт «Жуляни», тому звинувачувати його у підтримці якоїсь авіакомпанії безпідставно.
Утім, у львівського аеропорту запитань до перевізника не виникло. Понад те, керівник аеропорту імені Данила Галицького Тетяна Романовська обурилася позицією представників «Борисполя», через яку втрачено найбільшого лоукостера Європи. «Керівник аеропорту «Бориспіль», отримавши такі карти в руки, маючи шанс з нічого зробити щось... просто вирішує: нікому не треба додаткових коштів, пасажирів, рейсів, заробітків... який там фінплан», — написала Т. Романовська у закритому пості, який цитує «Інтрефакс-Україна».
Гнівно відреагували на ситуацію, що склалася, й у Міністерстві інфраструктури і навіть погрожують П. Рябікіну звільненням.
«Просто дивує, наскільки небажаним є прихід Ryanaіr до України, що ані указ Президента, ані інтереси українців, які завдяки дешевим цінам на квитки могли б відкрити для себе світ, — не аргумент», — обурився міністр інфраструктури Володимир Омелян на своїй сторінці у Фейсбуці. Щодо політичного тиску міністр нагадав, що Президент, Прем’єр-міністр і міністри, політичні партії виступають за присутність лоукост-перевізників в Україні, за можливості для українців літати світом дешево. «Цього вимагають і наші люди. Бо безвіз — це великий крок для нашої держави, але його сенс втрачається, якщо подорожі до Європи так і залишатимуться для українців недоступними. То в чому тиск?! І чого в такому разі більше: тиску з боку держави чи відвертого шантажу з боку аеропорту?» — питає В. Омелян.
Пересічних українців мало цікавить, хто винен у ситуації, що склалася. Для них важливий результат — додаткових дешевих авіарейсів до Європи не буде. І це однозначний мінус для влади, яка раніше говорила про прихід Ryanaіr як про завершену справу.