Укр | Рус
Кириленко: до заяв про "Малоросію" треба ставитися серйозно Рівненська дзюдоїстка виборола золото на Дефлімпійських іграх Голова ДПСУ провів ніч під наглядом лікарів - Слободян Порушення "Мінська": ОБСЄ не пускають до Новоазовська Технічна помилка: болгарський канал вибачився за карту України без Криму Через негоду на Волині повністю знеструмлені 32 села Представник України передав ООН заяву щодо провокацій Росії на Донбасі РАЕС: молодь обирає «мирний атом» Футбол. Команда «Оболонь-Бровар» та її прихильники Грецька церква починає молитися …українською На Рівненщині псевдобанкіри не вгамовуються Гроші на розвиток отримають вісім ініціативних громад Рівненщини Спецкор "Страни" загинула в ДТП Доба в АТО: 11 обстрілів, загинув один український військовий Футбол. Віторіну Антунеш до кінця сезону гратиме за «Гетафе»
загрузка...
Голосування
Чи варто шукати компроміси з закордонними лоукостерами, аби ті мали змогу працювати на українському ринку пасажирських авіаперевезень

Голосувати

Чи вважаєте Ви нинішню сесію Верховної Ради результативною?

Голосувати

Чи підтримуєте Ви пропозицію народних депутатів відкривати сесійні засідання Верховної Ради молитвою «Отче наш»?

Голосувати
На головну
15.07.2017

Чи перетвориться «Укрпошта» із Попелюшки на успішну компанію?

5 липня «Укрпошта» фактично завершила корпоратизацію. Мінінфраструктури передало майно публічному акціонерному товариству «Укрпошта». Що змінилося на підприємстві зі зміною форми власності, як відбуваються реформи та чи виконує свої обіцянки керівник «Укрпошти»? Про це в інтерв’ю з в. о. генерального директора ПАТ «Укрпошта» Ігорем Смілянським (на знімку).

— Ігорю, прийшовши на посаду, ви давали багато обіцянок, що хочете змінити в «Укрпошті». Вони залишилися обіцянками чи щось виконали?
— 10 речей, що я обіцяв, вдалося виконати. Побудувати професійну команду (оновили її на 95 відсотків), значною мірою подолати корупцію на найвищому рівні (у закупівлях, будівництві, розповсюдженні газет), оновити продуктовий ряд компанії за поштовими та роздрібними послугами, запустити нові продукти. Також розробили стратегію розвитку компанії на наступні 5 років і найшвидше серед держпідприємств, лише за 8 місяців, завершили корпоратизацію. Аудит нашої діяльності, як я і обіцяв, проводили згідно з міжнародними стандартами. Також зареєстровано у Верховній Раді законопроект про розширення фінансових послуг «Укрпошти».
— На одній із конференцій ви назвали «Укрпошту» Попелюшкою. Чому?
— «Укрпошта» — це історія Попелюшки. Її ображають, намагаються всі соціальні негаразди за її допомогою виправити, а інші живуть за її рахунок, тому і стан інфраструктури жахливий. Ми її намагаємося вмити, одягти, повезти на бал. І, може, вона зустріне свого принца у вигляді іноземного інвестора, наприклад, Amazon. Як пам’ятаєте, у неї була проблема з часом, і в «Укрпошти» майже так само — потрібні радикальні заходи вже сьогодні.
— Ці радикальні заходи або плани з перетворення компанії швидко відбуваються?
— Попри достатньо значну кількість змін, все-таки швидкість роботи держкомпанії достатньо низька. Це через велику кількістю усіх можливих законодавчих актів. А ще стан інфраструктури виявився набагато гіршим, ніж я очікував. На балансі було 3600 авто, а фактично їздило 2500. 1100 машин — це просто металобрухт. Із 11,5 тисячі офісів комп’ютеризовано лише 20 відсотків, вік 65 відсотків комп’ютерів — понад 10 років. І коли я це побачив, то моя стартова позиція була не нуль, а значно нижче. І питання не тільки в комп’ютерах, а загалом у всій інфраструктурі.
— Щоб провести всі ці зміни, вам довелося скоротити персонал?
— Ми зберегли виробничий персонал і не скорочували операторів, листонош. Однак провели оптимізацію адміністративного персоналу, бо в багатьох дирекціях було дублювання функцій, роздутий у кілька разів адміністративний штат. Для створення функціональної системи управління та вдосконалення інфраструктури в 11 філіях ПАТ «Укрпошта» також проводимо злиття, приєднання або передачу центрів поштового зв’язку від одних структурних підрозділів до інших. При цьому мережа відділень поштового зв’язку та персонал зберігається, а поштові послуги надаються в повному обсязі.
— За рік ви перетворили «Укрпошту» із відсталої компанії з купою проблем на сучасну?
— Ви розумієте, що за рік неможливо зробити прибутковою держкомпанію, яка відстає у своєму розвитку на 10 років.
— То що змінилося?
— За рік, що я на посаді, майже всі показники з продажу й обсягів збільшилися на 30—40 відсотків. Наприклад, ми за останні місяці купили більше авто, ніж за минулі 5 років. Закуплено 70 машин, зокрема й магістральні. До кінця року — ще 200 машин. Минулого року придбали 3500 комп’ютерів, ще 5000 уже цього року.
Ми змінили систему оплати праці — тепер вона орієнтована на індивідуальні виробничі показники. До травня цього року в «Укрпошті» система мотивації була радянського зразка — колективний договір, де всі спеціальності прописані і всі отримували однаково. Тобто оператори у Києві і Жмеринці відповідно до цього договору мали однакову зарплату, хоча обсяг операцій виконували різний. Тільки тепер це вдалося змінити.
Я з першого дня говорив, що потрібно змінювати культуру персоналу. Звичайно, за рік нам не вдалося зробити так, щоб усі у відділеннях були ввічливі до клієнта, але ми це змінюємо. Провели навчання для 13 тисяч працівників. Також в «Укрпошті» провели ребрендинг, запровадили безпаперовий обмін документами з клієнтами, запустили «особистий кабінет», АРІ (конкуренти розробляли рік, ми розробили за два місяці), з’явилися нові послуги.
— Ви нещодавно презентували продукт, аналога якому, як ви сказали, немає у конкурентів.
— Так, ми запустили SmartBox. Цього продукту на ринку справді немає. Нині ми його тестуємо в Києві. Як це працює? Ви купуєте коробку і вважайте, що ви вже заплатили за її відправлення. Потрібно лише надрукувати адресу (це можна зробити з «особистого кабінету» онлайн). Усе, що ви в неї вкладете, не залежно від ваги, вже оплачено. Приходите у відділення і відправляєте. А якщо замовите 10 коробок відразу, то кур’єр їх привезе вам додому.
— Ще які нові продукти з’явилися в «Укрпошті»?
— Тепер доставка відправлень по Києву — 24 години, а була три дні. І це було нескладно зробити. Перебудувати логістику, змінити час забору посилок з 14-ї години на вечір, коли клієнти переважно приносять їх у відділення, а в сортувальному центрі перебудували деякі процеси, щоб пришвидшити обробку. Тепер 95 відсотків відправлень припадають на наступний день.
У нас з’явилися послуги «Укрпошта Експрес» і «Укрпошта Стандарт». Є клієнти, для яких важливі ціна й економія коштів, а не швидкість. Для них у нас є «Укрпошта Стандарт» — доставка за 3—6 днів. Тарифи тут нижчі на 20 відсотків від іншої нашої послуги «Укрпошта Експрес». Якщо клієнт скористається цією послугою, то ми доставимо йому відправлення за 1—2 дні. Ці тарифи нижчі від аналогічної послуги у конкурентів на 30—40 відсотків, і наші клієнти активно нею користуються. Зростання обсягів експрес-пересилань з початку 2017 року становило +1332 відсотки.
Як ви знаєте, ще один напрям нашої діяльності — фінансові послуги, які в структурі доходів «Укрпошти» становлять 45 відсотків. Тут ми також запропонували новий продукт — переказ «З картки додому». Тобто у місті син чи донька перераховує кошти з картки, а їхнім батькам, котрі мешкають у селі, де немає банків, наш листоноша приносить кошти додому.
— Ви говорили, що у Верховній Раді зареєстровано законопроект про розширення фінансових послуг «Укрпошти». Ви хочете відкрити ще один банк?
— Не зовсім так. Ідеться про те, що «Укрпошта» зможе відкривати рахунки, наприклад, для нарахування пенсій, зарплат, грошових допомог, переказів, оплати комунальних послуг, за винятком оформлення кредитів. Це можливість для 35 відсотків населення України, які мешкають у селах, де немає банків, і до цього не мали доступу до послуг цих фінустанов, через «Укрпошту» отримати сучасні фінансові послуги. Клієнту буде достатньо лише доступу до Інтернету, щоб оплатити, наприклад, комунальні послуги. А для «Укрпошти» це і можливість зберегти мережу відділень та персонал.
— Як перетворити Попелюшку-«Укрпошту» на принцесу?
— Найближчими роками вкладатимемо весь прибуток в оновлення інфраструктури. Вважаю, що це злочин, коли в компанії розвалені офіси, середній вік авто — 14 років, не вистачає машин і комп’ютерів показувати прибуток. Потрібно всі кошти, які заробляємо, вкладати в оновлення інфраструктури. Коли ми це зробимо, тоді можна буде говорити про прибуток. Основну частину зростання доходу плануємо за рахунок збільшення відправлення посилок, міжнародного обміну та фінансових послуг. Відкриватимемо відділення нового формату та мобільні відділення у селах.
— Ви вірите, що зможете все зробити?
— Так. Інакше я не прийшов би на цю посаду. У мене є бажання проводити реформи, незважаючи ні на що. Мені хочеться показати, що можна з такої складної державної компанії, як «Укрпошта», зробити успішну компанію. Я кажу своїй команді, що ми працюємо на тривалу перспективу, але кожен день може бути останнім, тому потрібно намагатися робити кожного дня щось добре для компанії.

Матеріал підготовлено на пропозицію газети «Голос України».

Всі статті рубрики На головну