Двадцять чотири опорні школи з усіх областей України презентували проміжні результати роботи за новими стратегіями розвитку, які розробили та почали втілювати у поточному навчальному році у межах проекту «Пілот 24».

 

На знімку: учасники та організатори проекту «ПІлот 24» під час підсумкової зустрічі. 


Фото надано організаторами проекту.

Його реалізовують Western NІS Enterprіse Fund та Центр інноваційної освіти «Про. Світ». Проект покликаний сприяти посиленню взаємодії керівників навчальних закладів та вчителів, батьків та учнів, школи і громади.
Зокрема, школи почали активніше долучати учнів та батьків до управління навчальним закладом. Крім того, запровадили змішане навчання: уроки, що поєднують різні види практичної діяльності, з різних предметів та за участі команди вчителів. Низка шкіл почала залучати батьків до проведення уроків, організовувати майстер-класи для учнів, запрошувати іноземних волонтерів для викладання англійської мови.


Директори шкіл пройшли навчання з проектного менеджменту, що допомагає їм розв’язувати матеріальні проблеми навчальних закладів, залучаючи додаткове фінансування. «У нашій школі створений проект «Кіндерландія». Специфікою школи є те, що дітей привозять з навколишніх сіл. Початкові класи мають 4—5 уроків, а розвезення тільки після 7-го. Якщо після занять їх везти додому й одразу саджати за уроки, діти будуть просто виснажені. Тому ми вирішили створити простір, де дитина зможе бігати і гратись. Там буде м’яка підлога та безкаркасні меблі, ігри. Наступного року так само проектним методом плануємо завершити заміну вікон і утеплення приміщень, створити групи з критичного мислення і змішаного навчання, зробити реекспозицію шкільного музею», — ділиться планами Анатолій Котенко, директор Олексіївської ЗОШ І-ІІІ ступеня, що в Запорізькій області. Частину коштів на проект «Кіндерландія» школа отримала від сільської громади, решту зібрала на краудфандинговій платформі GoFundEd.


Навчальний процес перебудовують в інтересах учня. «Саме він має бути в центрі реформи середньої освіти. Правильно побудована стратегія допоможе забезпечити якісно новий рівень навчання, орієнтований не лише на передачу знань, а й на розвиток практичних навичок, критичного мислення, вміння вирішувати проблеми. Сусідні країни вже пройшли такі перетворення, і досить успішно. І ці перші 24 опорні школи, які ми обрали для пілотного проекту, вже показали, що, незважаючи на обмежене фінансування, можна досягти значних результатів у розвитку шкіл та вплинути на освітню реформу загалом», — відзначила Ірина Озимок, керівник Програми місцевого економічного розвитку Western NІS Enterprіse Fund.

Довідково

Western NІS Enterprіse Fund (WNІSEF) — перший в Україні та Молдові регіональний фонд прямих інвестицій з капіталом 150 млн. доларів, заснований за фінансування уряду США через Агентство з міжнародного розвитку (USAІD). Фонд має понад 20 років досвіду успішного інвестування у підприємства малого та середнього бізнесу, а з 2015 року реалізовує програму технічної допомоги в Україні та Молдові, основними елементами якої є сприяння експорту, місцевий економічний розвиток, соціальне інвестування та економічне лідерство. В рамках проекту «Пілот 24» Фонд виділив майже 6,3 млн. гривень на розвиток інфраструктури шкіл (на ремонт кабінетів фізики, хімії, біології та комп’ютерні класи). Крім того, USAІD профінансувало ремонтні роботи у 24 опорних школах на суму 1,5 млн. доларів США.