Перший запорізький трамвай вийшов на маршрут. Городяни з нетерпінням чекали на цю подію, адже саме трамваї і тролейбуси залишаються основним соціальним транспортом.

 

Трамвай випустили на лінію без урочистостей і пафосу.

Фото автора.

Як свідчать практика й сумний досвід, відновлення парку КП "Запоріжелектротранс" -- це необхідність. Сьогодні можна говорити, що це життєва необхідність, бо питання стосується безпеки й загрози життю городян. Підтвердження того -- два випадки загоряння у трамваях за цей рік. Причини загорянь у двох машинах різні. В першому  -- проводка всередині машини, у другому -- проблема з контактною мережею. Рішення в обох випадках одне -- системна робота з модернізації системи електротранспорту в Запоріжжі.

 

Про міську програму "Запорізький трамвай" "Голосу України" розповів ініціатор її створення і реалізації міський голова Володимир Буряк.

 

-- Володимире Вікторовичу, що стало поштовхом для створення міської програми?

 

-- Останній новий трамвай у Запоріжжя було закуплено в 2006 році. Понад 10 років трамвайний парк міста не обновлявся. Мережі десятиліттями занепадали, підстанції зазнають вандалізму. І це лише частина проблем, з якими доводиться працювати, бо сьогоднішня подія --  не свято, це, ще раз наголошу -- необхідність, продиктована життям. Сьогодні ми не ріжемо стрічки й не запускаємо кульки. Головне питання, яке ставлю генеральному директорові КП "Запоріжелектротранс" Юрію Папачу, -- якість складання і забезпечення безпеки для пасажирів.

 

Володимир Буряк (ліворуч) питає з керівництва КП "Запоріжелектротранс" не за темпи й рекорди, а за якість роботи й гарантію безпеки для пасажирів.

Фото Володимира Шеремета.

Я не має наміру "махати шашкою" і "рубати голови". Я розумію, що десятиліття підприємство перебивалося з води на хліб, постійно латаючи дірки. Сьогодні ситуацію треба кардинально змінювати. Відновлення парку, налагодження виробничої і ремонтної бази -- перший крок у цьому напрямі.

 

-- Чому вирішено складати трамваї самостійно, а не закупити нові?

 

-- Ми запустили на лінію трамвай, який був складений на запорізькому комунальному підприємстві, запорізькими робітниками для запоріжців. По-перше, запорізький трамвай обходиться міському бюджету в 2,5--3 рази дешевше, ніж закупівля аналогічної машини на стороні. По-друге, цей трамвай економічний. Він споживає на 30% менше електроенергії, ніж машини, які працюють у місті сьогодні. По-третє, уперше ми випускаємо на маршрут трамвай частково з низькою підлогою -- пристосований під потреби людей з обмеженими можливостями.

 

Нові трамваї обладнано пандусом, зручності пасажирів з обмеженими фізичними можливостями сприяє і частково низька підлога у вагоні.

Фото автора.

Представники Київського науково-дослідного інституту транспорту підтвердили відповідність цього трамвая поставленим технічним умовам і європейським стандартам. Нові трамваї сучасні й комфортні.

 

Електротранспорт залишається найзатребуванішим соціальним транспортом, а відновлення парку залучить до "Запоріжелектротрансу" нових пасажирів, які цінують не тільки низьку вартість проїзду, а й комфорт.

 

Дуже важливо, що комунальне підприємство "ЗЕТ" одержить нові замовлення, а це -- стабільні робочі місця і перспектива розвитку на майбутнє. Місто матиме власну виробничо-ремонтну базу й самостійно вирішуватиме питання відновлення і ремонту парку машин.

 

Поки перший трамвай запорізького складання тільки вийшов на лінію, у цехах уже кипить робота над наступними трьома вагонами.

Фото автора.

До кінця поточного року на маршрути вийдуть ще 3 трамваї запорізького складання.

 

-- Скільки трамваїв буде складено в Запоріжжі в перспективі?

 

-- КП "Запоріжелектротранс" отримало ліцензію на складання 50 трамваїв. Наш досвід зацікавив Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана. Сподіваюся, що запорізькі трамваї і надалі їздитимуть вулицями не тільки рідного, а й інших міст країни.

 

Запоріжцям новий трамвай сподобався -- багато хто не приховував емоцій.

Фото Володимира Шеремета.

Однак сьогодні нові машини -- це лише перший етап. На нас чекає ще більша робота. Нам необхідно вирішувати питання реконструкції мереж, якими користується "ЗЕТ", підстанцій, на які вони заживлені. Для цього необхідно провести детальний аудит електрогосподарства, визначити "слабкі місця", і виділяти гроші на їх ліквідацію. А якщо ні, то ризик того, що згорить і новий трамвай, залишатиметься, а це неприпустимо.

 

Підготувала Ольга КОШКАЛДА.